Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Det blir svartvit bild trots användandet av rgb-kabel

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Arrow Det blir svartvit bild trots användandet av rgb-kabel

Jag har ett problem, alla NTSC-spel jag spelar (via HDAdvance) blir svartvita. Jag har testat på en annan tv, och då blir det färg. Båda tv-apparaterna klarar 60Hz. Vad kan detta bero på? Vad behöver jag göra/köpa för att få färg på den andra tv:n?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Arrow

Okej, jag har läst igenom tråden. Jag behöver alltså en sån där konverter?

Det konstiga är att 60Hz DVD-filmer funkar med helt perfekt bild, men inte spelen. (Spelen får däremot perfekt bild på den andra tv:n). Rgb-kabeln kommer från en PS1:a.

Det finns två scart-utgångar på tv:n. En orange och en blå. När jag kopplar till den blåa så "hittar" tv:n inte PS2an. Vad kan detta bero på tro?

Om jag skaffar en S-video-kabel till PS2:an i stället, tror du att det skulle funka?

Tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    S-video hjälper inte mot problem med svartvit bild.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Okej! Jag fixade problemet. När jag kopplade PS2:an till den orange kontakten så fungerade det! Jag behövde dock en ny fjärrkontroll.

Ett problem dock - bilden är skjuten åt vänster en liten bit. Även i 50Hz. Detta problem fanns inte när jag använde den andra scart-kontakten. Går detta att ordna på något vis?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bara om tv:n har en servicemeny du kommer åt och förstår att använda korrekt :-(

Du kan iofs testa olika rgb-kablar, ibland blir det bättre med vissa kablar.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Tjenare jag har samma problem att jag bara får svart/vit bild på min tv men fungerar på min brors (som är nyare) anntar att min tv inte stödjer RGB så jag köpte ne RGB kabel men fortfarande svart/vit och vill nog inte slänga ut 300/995 kr på några konverterare, är ända sättet att köpa en ny tv då eller?

MVH
    Martin H

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Japp, du får svartvit bild för att din TV inte klarar NTSC-signaler.

Liknande diskussioner

1. svartvit bild på san andreas???
    By Sonic77a in forum Grand Theft Auto serien (xbox)
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 19:43
  2. RGB kabel problem.
    By crimson in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 16:59
  3. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35
  4. går det att använda sin gammla RGB - kabel till ps2?
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-04-14, 19:45
  5. Färg Pal/Ntsc - Patch? , RGB Kabel ?
    By Tommy in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-01-21, 23:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner