Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: tre gånger reboot sen röd,grön blink efter inst. av xbit v.1.5 på xbox v1.6

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Angry tre gånger reboot sen röd,grön blink efter inst. av xbit v.1.5 på xbox v1.6

    jag har installerat v.1.5 av xbit chippet och nu vägrar boxen starta

    jag har installerat enligt anvisning psxcare gav mej. så de ska inte vara nå problem om de nu inte är störningar.
    vilket jag inte tror, har isolerat ganska friskt med eltejp.

    så nu är frågan har nån fått samma problem och löst de? isf vore tacksam om nån kunde hjälpa mej!

    hör egentligen inte hit men hade samma problem med spiderchippet när jag installerade de i en 1.6:a men då löste jag de med att koppla ur strömbrytaren som du kan slå av och på chippet med..

    men de är lite svårt på ett xbit att göra så. för då startar inte chippet.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hej svejs..

    Har också installerat ett X-bit1,5 i en 1,6 box och har problem med att få igång boxen. Ser att din tråd är ganska gammal, men hoppas att du har någon bra lösning. Har problem med att koppla upp mig med USB-kabeln också.

    //T

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ni har lött/installerat fel helt enkelt. Kolla efter lödspill på moderkortet om ni har lött.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    jag har inte lött fel de kan jag sätta pengar på.. varit riktigt försiktig med spill osv.. man har ju inte gått elektronik i tre år utan att veta ungefr vad man sysslar med

    men ar inte lyckats få igång de.. så därför skrev jag in en ny tråd därför den klistrade hjälpte inte mej så mycket.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ja, då e de inte så mycket att välja på....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •