Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem vid streamning.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Problem vid streamning.

    Jag har ett problem när jag streamar film från datorn till xboxen med XBMC. Versionen på XBMC är den som finns på superdisc 3.7.

    Jag har delat ut 5 hårddiskar/partitioner från datorn (fråga inte varför jag har så många) och det går att ta sig in på fyra av dom utan problem. Jag kan se filmer och lyssna på musik på de fyra diskarna, men när jag går in på den femte, I:, så står ser jag alla mappar och alla filer som ligger i roten, men jag kommer inte åt dem. Om jag försöker starta en film så händer ingenting och när jag försöker gå in i en mapp så står det "Error Access Denied". Jag misstänker att problemet är i windows men jag vet inte var. Om jag högerklickar på varje hårddisk och väljer "Delning och säkerhet" så ser det likadant ut på alla diskar. Kan nån hjälpa mig med detta?

    Jag använder en korsad kabel mellan xboxen och datorn och den är ansluten till ett eget nätverkskort på datorn om det kan vara till nån hjälp.

    /Mattias
    JAG BLIR GALEN!!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din xbmc är väl 3 år gammal då, prova en nyare version först....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag löste problemet själv. Under "Mina Nätverksplatser" fanns det flera ex av mina utdelade partitioner, så jag raderade dom och startade om alltihop och nu fungerar det som det ska. Jag ska dock ändå uppdatera Xbmc. Var hittar jag nya versioner av det? Och hur vet jag vilken jag ska ha?

    /Mattias
    JAG BLIR GALEN!!!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22

Liknande diskussioner

  1. Numera problem med åäö vid överföring till senaste XBMC
    By ABSiNSANE in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 23:23
  2. Problem vid byte av hdd i Xbox
    By Skomakaren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 09:47
  3. ljudsynk problem vid streaming av inspelning till x-box
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 11:25
  4. Problem med Ninja Gaiden, Hänger sig vid Chapter 2
    By Anon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 20:47
  5. Problem vid hd byte
    By Greggo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 14:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •