Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flasha Aladdin Advance Live Plus!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21

    Flasha Aladdin Advance Live Plus!

    Jag har letat runt nu i flera timmar hur man flashar Aladdin Advance live plus och det enda jag hittar är att man ska ha en programerare. Men eftersom att jag inte har en sådan så undrar jag om det går att flasha men evox Internal flasher eller det andra ovanför i evox menyn. www.psxcare.com

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21
    Så det spelar ingen roll vad jag har för ship för han hade ju aladdin advance XT?

    Jag har den första raden (Flash = 0xbf61,"SST - 49LF020",0x40000) med i min evox.ini fil och jag var hos Umemod när dom lödde fast och flashade mitt chip och dom gjorde det vi evox menyn. Detta var för lite mer än ett år sedan.

    Umemod verkar ha lagt ner nu så dom kan jag inte kontakta.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara du har rätt Flash=......... till ditt chip så skall det gå bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21
    Tack så mycket för svaret då vet jag. Jo en fråga till, jag tänkte sätta in m8 el m8plus bioset och undrar om ni rekommenderar att man ändrar eject knappens diod färg, tänkte att det ser bättre ut med en annan färg när chippet är activerat.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Rekommenderar och rekommenderar, tycker du det är bra så är det väl bara att göra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21
    Tack då vet ja.

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance LIVE programmerare
    By Stan64 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 20:20
  2. Flasha med Aladdin advance live
    By stvikt in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 14:41
  3. Lång tid att flasha aladdin advance live?
    By mvn in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 15:47
  4. Aladdin Advance LIVE programmerare + Advance Plus?
    By denSiS in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 13:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •