tja undra bara va ni tänker använda till eran xbox 360 sen kanske man själv kan få reda på lite tips efter som man är ute efter en projektor eller en hdtv
tja undra bara va ni tänker använda till eran xbox 360 sen kanske man själv kan få reda på lite tips efter som man är ute efter en projektor eller en hdtv
Det där med projektor har jag ingen vidare koll på, men det är ganska dyrt (det vet jag). Däremot mellan lcd och plasma så har det mer och göra med storleken på tv:n. Lcd täcker väl bara upp till 26" tror jag. Sen är det plasma som gäller.
LCDn hänger inte med i svängarna i xbox spel så det är Plasma som gäller för spel på xbox
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
vår Philips 37" LCD som är färdig för HDTV hänger då med gott och väl.. Dock inte billigaste alternativet med duger gott och väl till att spela på
LCD
Bra
Hög upplösning
Bra bildkvalité
Dåligt
Dyra
Låg kontrast
Snäv vyvinkel
DLP
Bra
Hög upplösning
Bra bilkvalité
Hög kontrast
Bra vyvinkel
Billiga
Dåligt
Tar upp mycket plats
Kräver regelbundet byte av projektorlampan
Plasma
Bra
Bra bilkvalité
Hög kontrast
Bra vyvinkel
Dåligt
Dyrt med bra upplösning
Kan drabbas av permanenta inbränningsproblem
//Zimpan
Hmm, ser ut som om all min info var fel
Sist jag kollade var 720P lcd billigare än 720P dlp, har det hänt något?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
för t.ex 30.000kr så får man en 720P/1080i LCD på upp till 42'' och för samma pengar kan man få en 720p/1080i 61'' DLP ^^Original inlägg av Hansi
//Zimpan
Jag tänkte på rena projektorer.
Får du en 61" dlp tv med riktig 1280x720 panel för 30.000 med hyffsad bild idag så är det väl bara å slå till :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tja, 26.000:- hittade jag en för direkt. Man hinner ju knappt blinka nuförtiden innan elektronikpriserna rasat...
haha, jo förstår precis vad du menarOriginal inlägg av Hansi
//Zimpan
Plasma är bäst pixlar för det är bäst till större "TV"/Skärmar och LCD för typ 15"-21"
Jag har hört att ska man ha en bild över 32" så ska man ha Plasma under de så ska man ha LCD...själv kommer jag att köra Projektor
Jag ska spela Xbox 360 på min 42" Panasonic TH-42PA50
HDTV javisst mmm jag har en Yamaha med optisk utgång oxå
My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...
Bookmarks