Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: får ingen IP på pspn

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0

    får ingen IP på pspn

    Hej hej
    Förstår inte vad jag gör för fel...
    Men när jag försöker ansluta till mitt wireless så säger bara min psp
    "A connection error has occured. The attempt to obtain the IP adress timed out"

    Vad gör jag för fel?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kan du inte sätta en statisk ip i din PSP? tex 192.168.1.3, eller om du har D-Link: 192.168.0.3
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    nja..
    kör inte med en trådlös router, utan bara ett trådlöst nätverkskort som software host..
    det ska funka.. hmm äsch jajja

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ok, då var det värre... Har desvärre inge erfarenheter om såna....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte läst på om hur psp fungerar trådlöst, men kan man använda sina generella nätverkskunskaper så skall du ange statiska ip-adresser både på datorns kort och psp:n. Just nu försöker den ju få en dynamisk adress från en dhcp-server, och någon sådan har du ju inte igång eftersom den klagar.

    Sedan skall väl det trådlösa nätverket konfigureras som "ad-hoc" när man kör direkt mellan två nätverkskort (eller nätverkskort-psp) istället för att enheterna ansluter till en accesspunkt.

    Kolla efter "ad hoc" i dina setupmenyer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    Det verkar vara något problem med bryggningen på min dator åxå, mitt trådlösa kort vill inte ta internet från LAN kortet, har både skapat en bryggning själv så som det ska vara enligt MS och även gjort det via ASUS wizard, men inget funkar.
    Om jag inte har helt fel så ska ju min dhcp från min "vanliga" router dela ut en IP till Wlan och i sin tur till mitt psp åxå... Får nämligen ingen IP till mitt Wlan heller.
    Aja får testa o sätta en statisk IP på allt..
    Borde ju finnas nån sorts guide på nätet hur man ska få igång PSPet iaf..

    Mjo jag känner till det där med ad-hoc åxå, men soft AP ska åxå fungera har jag läst..
    Bara o testa vidare!

    tackar

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En dhcp server kan bara dela ut adresser till nätverket den sitter på. För att kunna skicka trafik mellan två nätverk måste man ju ha en adress, och det har man inte innan man fått kontakt med dhcpservern...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    99
    Respekt
    0
    jajja det vet jag
    Mest om min nuvarande DHCP från routern skulle dela ut en adress till mitt WLAN via mitt LAN, men tja.. det låter ju ganska långsökt
    Frågan är om jag måste skapa ett "nytt" nätverk eller om jag ska köra kvar på samma IP range på mitt WLAN, som jag har på nuvarande nätverk.
    Och om jag måste sätta en fast IP på mitt WLAN (eftersom den inte får nån adress tilldelad sig). Och hur jag sen bryggar WLAN -> LAN -> INTERNET
    *tänker*

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Får ingen kontakt efter formatering av PC'n.
    By bjornsva in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 12:13
  3. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  4. Flasha om med EVOX M7 bios och nu får jag ingen bild på TV
    By Undenius in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 21:58
  5. Problem med ftp får ingen anslutning
    By Jimpan in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-20, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •