Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ver 1.1 Xapt3r och X-ecuter 3 CE Problem

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Ver 1.1 Xapt3r och X-ecuter 3 CE Problem

    Setup:
    Xbox ver 1.1
    Kopplad med Joytech Digital AV cable via S-video till LCD skärm.

    Felbeskrivning:

    Xapt3r funkar. Tre blå dioder lyser och den röda blinkar vid test.
    Kontakt mellan D0 och pin 4. Alla andra = ingen kontakt med D0.

    När chipet är på plats så lyser den röda dioden på Xapt3r och dioden på chipet grön eller röd beroende på switch inställning.

    När jag försöker att boota så bara FRAGar den.
    Kan inte få den att boota i orginal läge så länge som Xapt3ern sitter på moderkortet. Det går fint när jag tar bort den.

    Av det som jag lyckats läsa på olika forum så är ett alternativ att chipet är trasigt.

    Vad göra?
    Reklamera chipet?

    BTW: Ordernummer 37598
    Last edited by vakant; 2005-11-26 at 17:01.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har sett att x3 chippen inte startar på vissa nyare boxar. Flashar vi dom i en annan box först så fungerar dom sedan. Printa ut denna tråd och skicka in chippet till oss + utskriften så kollar vi om chippet fungerar och isåfall flashar om det åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en Xbox ver 1.1. Klassas den som nyare?

    Efter ha spenderat lite tid på nätet så fanns det antydningar om att AV kabel kan ha betydelse för att få i gång chipet.
    Stämmer det?

    Jag provade att koppla Xboxen via Joytech Scart till TV och då försöker boxen att boota men sen FRAGar den igen. Skillnaden är att X3 switchen blir blå. Fortfarande kan jag inte boota original BIOS genom att trycka länge på startknappen.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, det är bara v1.6 som har problem. Lämna in och få chippet fastlött istället. Jag tycker att boxen skall starta "original" även med xapt3r monterad, men den adaptern kanske gör något konstigt som jag inte känner till. Har man andra adapters så kan dom sitta på plats utan att något påverkas tills chippet trycks dit.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ja löda var väl mitt nästa steg. Men jag fick ingen Pinheader med mitt chip.
    Kan ni skicka en sån?

    Har ni provat om det funkar med Xapt3r och X3?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xapt3r och x3 fungerar, dom är ju gjorda för varandra. te.x. har xapt3r de extra stiften som x3 chippet behöver för att "live config" grejen skall fungera öht.

    Det skall ligga pinheader med i varje plastask. Vi tar inte bort den bara för att du beställt en xapt3r. Men maila oss (med kund å order#) om du sumpat den så skall vi se om vi inte kan hitta en överbliven...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med ff tactics och pcsxbox
    By murkas in forum Emulatorer
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 19:29
  2. Problem med pixlar, filnamn och N64
    By Timilim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 18:57
  3. Problem med zonealarm och xbox
    By stoneheads in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 08:56
  4. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  5. PSOne - cd-rw, problem med uppstart och dålig brännare?
    By conxion in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •