Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Frågor

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

Frågor

Hejsan, har några funderingar.

Är det värt att sattsa på ett Swap Magic?
    Ska man då välja slide eller flip top?

Är det bättre att chippa? Går det fortfarande att spela backup-kopior på chippen?

Är nämligen lite rädd för chippning. Gjorde detta på Malta för 3år sedan på en 30004 model, som redan då var lite gammal. Men det chippet höll lite längre än 1 månad. Lämnade sedan in det i sverige där det var inne på lagning i ett år utan att någonting hände.

Kan även tillägga att jag syftar på att moda/chippa min ps2a av samma model som min tidigare.

Finns det inget hårddisk alternativ, nåt som kan ha med näverks adaptern att göra? har en sådan och ser att det finns några anslutningsmöjligheter. Skulle vara trevligt om man kunde skicka över filer till playstationet på något sådant sätt.
    Är lite osäker om jag vågar lägga pengar igen. Måste isåfall vara tvärsäker på att det fungerar...

Tack på förhand.
    Last edited by dolppen; 2005-11-26 at 19:46.

Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dolppen
    Hejsan, har några funderingar.

Är det värt att sattsa på ett Swap Magic?
    Ska man då välja slide eller flip top?

Är det bättre att chippa? Går det fortfarande att spela backup-kopior på chippen?

Tack på förhand.
    Swap Magic och flip top är bara dåliga varor.Du måste bytta bios på chipen för att köra kopior.Om jag vore dig då skulle jag köpa Matrix Infinity.På det chipet är allt redan klart så att det är bara att spela kopior utan krångel.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Swap Magic och flip top är bara dåliga varor.Du måste bytta bios på chipen för att köra kopior.Om jag vore dig då skulle jag köpa Matrix Infinity.På det chipet är allt redan klart så att det är bara att spela kopior utan krångel.
    Har du ens testat Swap Magic själv eller? Det fungerar precis lika bra som om du skulle köra med chip. Det är även 20 ggr lättare att installera fliptop än ett chip. Slide tool funkar också jätte bra, det är bara lite krångligt att dra runt med den varje gång man ska starta ett spel.

Och jag tvivlar på att nån säljer ett ps2 chip, färdig-flashat med hackat bios, efter att "1 juli-lagen" trädde i kraft.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Har du ens testat Swap Magic själv eller? Det fungerar precis lika bra som om du skulle köra med chip. Det är även 20 ggr lättare att installera fliptop än ett chip. Slide tool funkar också jätte bra, det är bara lite krångligt att dra runt med den varje gång man ska starta ett spel.

Och jag tvivlar på att nån säljer ett ps2 chip, färdig-flashat med hackat bios, efter att "1 juli-lagen" trädde i kraft.
    Jag har läst att fliptop och Swap Magic är dåliga .Dom klar förmodligen inte att gå över från kopierad armax till kopierad dvdspel till ps2 Eller hur ?
    Det går vist att köpa ett sånt chip färdig-flashat med hackat bios.Du vet ju inte alla ställen som chipar ps2.Dom skyltar på sin sida att det ska gå att köra kopior och jag har ringt dom som chipar och dom har sagt att det funkar.

Liknande diskussioner

1. Frågor om HDAdvance
    By hellohole in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2005-04-09, 13:46
  2. Frågor om HDAdvance (rätt tråd)
    By hellohole in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 01:17
  3. Nybörjar frågor
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 23:28
  4. Frågor ang. bios:ar + bioshantering.
    By bjornsva in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 20:26
  5. En massa Xbox frågor.
    By Magge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 22:43

Bookmarks

Behörigheter