Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: THPS3 och telia-adsl

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Post THPS3 och telia-adsl

Någon som fått THPS3 att funka med telias adsl??

Isf..hur?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Här finns lite info om vilka adaptrar som är testade m.m.

http://www.planettonyhawk.com/thps3/info/online/

Eftersom telia adsl är puckat och kräver inloggningssidor m.m. (eller LF Connection Keeper eller motsvarande) är det säkert smartast att konfigurera sin PC med dubbla nätverkskort och slå på internet-delning eller använda t.ex. Winroute (http://www.winroute.com).

Anslut din PS2 till nätverkskort#2. Till det kortet bestämmer DU vilken adress du skall använda, och slipper bry dig om adsl's eventuellt dynamiska adresser. Använd de vanliga serierna för "privata" nätverk, t.ex. 192.168.x.x eller 10.x.x.x

Vi har inte hunnit testa någonting ännu, men eftersom våra nätverk är kopplade via firewalls som fungerar på liknande sätt kommer vi alltså att göra ungefär som beskrivits ovan.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Vore ballt om ni kunde köpa in såna nätverkskort som krävs, dom e ju helt omöjliga att hitta i Sverige.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Du kan ju använda vilka två nätverkskort som helst...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

pratar om usbkort.. o det är inte alla som funkar nej

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Men på THPS3´s hemsida så pratar dom om USB -> TP adaptrar och oim du sedan från TP adapter kopplar den till ett nätverkskort i din dator så kan du ju köra med vilket kort som helst. Och sen har du ett annat nätverkskort i din dator till ditt ADSL. Men det bästa är ju att som jag köra med BoNets ADSL. 2.5Mb/sek för 249:-/mån...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det går naturligtvis att ha vilket nätverkskort som helst i datorn du kopplar din PS2 till. Däremot måste USB->Ethernet adaptern vara baserad på någon av de chipset som stöds av spelet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

spelar ingen roll om du kopplar den till datorn, du kan koppla den till 100 datorer om du vill .. funkar inte USB-kortet till PS2an så spelar de ju ingen roll vart du kopplar det.

doh

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Men Ps2 kopplar du ju till en USB->Ethernet adaptern och USB->Ethernet adaptern kopplar du till ett nätverkskort i datorn...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja. Och det alla pratar om är att endast ett fåtal usb->ethernet-adaptrar fungerar...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

* HANSI *

Har du hört när Sony släpper sin? Skulle inte HD´n ha inbyggd TP koppling?

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Sony ska inte släppa något, det är ett annat företag o den kommer nån gång under våren har dom sagt. Känns dock lite onödigt att vänta till våren med att köpa en produkt som är 3 gånger dyrare än en datorprodukt som funkar lika bra.

eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om man skall köpa en pc-adapter eller en officiell SONY-adapter när den kommer beror ju helt på vilka adaptrar majoriteten av spelen kommer stödja...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Känns ju oroväckande att det är mjukvaran och inte hårdvaran som styr vad som ska stödjas =(

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Men en adapter som Sony godkännt kommer ju alltid va supportad antar jag...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, Sonys officiella hårdvara kommer ju att supportas av alla spel som släpps EFTER att adaptern kommit ut på marknaden.

Däremot är det ju inte alls säkert att spel som kommer ut INNAN sonys adapter kommer stödja den.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Nae det är sant, men när man kan köpa usbs för 99:- så är det lika bra att köpa nu istället för i April eller när den nu kommer.

(observera att det inte är Sony som släpper den, dock är det en officiell adapter)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Du får ingen USB->Ethernet adapter för 99:-. Minst 500:-...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

USB 10 MBIT/S NÄTVERKSKORT 99 Kr

SUPERPRIS!!! ORD. PRIS 395:-
    GÄLLER ENDAST SÅ LÄNGE LAGRET RÄCKER

jasså?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

MEN DU KAN INTE, HUR MYCKET DU EN VILL, TRYCKA I ETT NÄTVERKSKORT I DIN PS2:a!!!
    DU MÅSTE HA EN USB -> ETHERNET ADAPTER SOM SEDAN GÅR TILL DITT 99:- USB NÄTVERKSKORT!!!

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Här ser du vad du kan använda...

Q: What hardware is supported?
    You have three choices:
    1) Sony's Network Adaptor - coming soon

2) a supported USB Ethernet adapter:

A. LinkSys EtherFast 10/100 USB Network Adapter USB100TX
    B. D-Link DSB-650TX USB ETHERNET ADAPTER
    C. SMC EZNET-USB 2202 USB
    D. SOHOware 10/100 Mbps USB Network Adapter NUB100

3) a supported USB Modem:

A. Zoom FaxModem 56K USB Model 2985L
    B. USB Pocket 56K NetSurfer NMT00700
    C. MultiTech Systems MultiModemUSB MT5634ZBA-USB
    D. Actiontec Call Waiting USB modem USB56012-01CW

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

skriver så att du förstår (på ditt vis alltså)

MEN DET VORE VÄLDIGT KONSTIGT EFTERSOM FOLK ANVÄNDER JUST DET KORTET UTAN NÅGON KONVERTERARE OCH PÅ KORTET SITTER EN USBKABEL SOM MYCKET VÄL FÅR PLATS HUR MYCKET JAG ÄN TRYCKER IN DEN I USB-PORTEN!!!!

VARFÖR TROR DU DEN HETER USB OM DEN INTE FÅR PLATS I EN USB-PORT???!!!

doh

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Problemet är nog att just det där 99:- kortet antagligen inte stöds av spelet.

Annars är det ju smartare att köpa en billig 10mbits adapter som den för 99:- än en dyrare 100mbits...eftersom USB vad jag vet bara klarar av att skicka c:a 11mbit.

100mbit behövs bara om man skall koppla till en hub som bara klarar 100mbit.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Newt:
    MEN DET VORE VÄLDIGT KONSTIGT EFTERSOM FOLK ANVÄNDER JUST DET KORTET UTAN NÅGON KONVERTERARE OCH PÅ KORTET SITTER EN USBKABEL SOM MYCKET VÄL FÅR PLATS HUR MYCKET JAG ÄN TRYCKER IN DEN I USB-PORTEN!!!!

VARFÖR TROR DU DEN HETER USB OM DEN INTE FÅR PLATS I EN USB-PORT???!!!
    doh
    </font>
    Och du tror att det funkar med THPS3?

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Jag är inte 100% men det finns med på deras lista av inofficiella kort som fungerar. GetNet heter det har jag för mig.

planettonyhawk.com

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Hansi: Det är mycket möjligt, tyvärr står det inte vilken modell det är på usb´n som ja har beställt men jag postade en bild av den i forumet på planettonyhawk.com och det fanns folk som sa där att det var ett GetNet och det ska tydligen fungera. Enligt Activision själva så har dom ju bara en liten kort lista på vilka kort som funkar garanterat eftersom dom inte har tid och budget att köpa in hundratals olika kort för att testa.

Efter att spelet kommit ut har dock en hel del nya kort dykt upp på listan av dom som fungerar så det visar ju ändå att man kan ha tur med sitt USB-kort även om det inte finns på listan. För 99:- tycker iallafall jag det är värt att chansa =)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

99:- är inte så mycket och du kan säkert lämna tillbaka det om det inte funkar.

The SMC adapter that does work with THPS3 is the SMC EZNET 2202 USB adapter. The model 2102 does not work and should not be used.

Det verkar va väldigt viktigt med att det är rätt adapter/kort...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

Mjo precis. Vissa D-Link funkar medans andra kort från D-Link inte fungerar. Vet faktiskt inte vad det beror på men som sagt så finns det många kort som Activision själva inte testat som fungerar.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Var fanns just detta nätverkskort för 99:-?

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Jönköping
    Respekt
    24

dataparadiset.com

har dock inte fått det att fungera ännu, har haft lite brottom så ja gav det 5 minuter ..men sen har jag telia också så det ska väl förhoppningsvis funka när ja hinner sitta me de lite till

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Problem - IMDB med Telia ADSL & Router.
    By Backen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 11:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner