Tja.
satte in ett ghost2 chip i ps2:an (v5 tror jag), allt funkade klockrent. I en dag. Plötsligt när jag spelade ett DVD+R bränt spel så hängde det sig. Det gick inte att göra något så jag startade om, men då kunde den inte läsa skivan... Nu kan den inte läsa några skivor alls, inte orginalspel eller nått. Inte ens när man bootar den i det läge där den ska beté sig som om det aldrig blivit chippat.
Den startar normalt bortsett från att ljudet typ "distar". Man kommer direkt till browsern där man väljer skiva eller minnes kort, och om man väljer skivan fadar den till svart läser lite och kommer sedan tillbaka till browsern efter typ en sekund.
Den har ju några år på nacken och har till och från haft lite små problem att läsa skivor, speciellt i stående läge. Så det skulle kunna vara lasern som gått, men då undrar man ju varför startljudet är konstigt... +att den känner att det är skiva i (?). Om det skulle va någon lödning med chippet så skulle den väl klara orginalspel i läge 3 iaf. Hur vet man om det är lasern eller styrchippet??
tacksam för svar...

Citera
Bookmarks