Hej, jag undrar om det finns nått program elr nått som kan söka efter döda pixlar.
Hur ser det ut när en pixel är död, asså är det helt svart elr ? :P
Hej, jag undrar om det finns nått program elr nått som kan söka efter döda pixlar.
Hur ser det ut när en pixel är död, asså är det helt svart elr ? :P
döda pixlar brukar oftast vara röda, gröna eller blå tror jag, eller iallafall röda, vad jag sett
om du har en död pixel syns det väldigt tydligt iallafall...
det finns en video som sägs kunna fixa detta, den finns här:
http://www.psp-vault.com/modules.php...=getit&lid=355
VARNING:
det finns även ett program som heter DPixy, men det är ett virus som sabbar psp:n, ladda INTE ner det...
jag tar inget ansvar om filmen jag länkat till ovan också innehåller virus, ladda hem på egen risk
Har en pixel som ständigt är vit. Räknas den som död eller har den fastnat på nåt sätt? Körde videon ovan ca 10 gånger och det hjälpte inte...
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Lättast är att hitta döda pixlar är att ha olika bakgrunder
De syns inte mycke (titta i ett mörkt rum) ser ut som ett dammkorn.
Dock är det nog bäst att INTE leta efter de, för när du väl sett den en gång kommer du börja reta dig på den.
Ta tex paint och gör en Vit, Svart, Grön, Röd, Blå spara som *.jpg.
Sen lägger du bilderna i photo mappen.
Varje pixel består av 3st subpixlar (röd, grön, blå)
Fastnar en röd sådan till får du tex röd prick.
Skulle alla fastna får du en vit prick.
Funkar ingen så blir det en svart prick.
Stuck pixel = Konstant lysande
Dead pixel = lyser aldrig (dessa ska inte gå att få igång med program)
Stuck pixel = Vit, Röd Grön, Blå
Dead pixel = Svart
Vad jag förstått är vita svårast att få bort.
Om du kan köra homebrew finns ett program där man kan flytta enbart en pixel som flashar,
vilket minskar risken att du pajjar nån som är frisk.
http://files.pspupdates.qj.net/cgi-b...,0,0,0,21,1504
Man ska även kunna masera skärmen och får fart på dem men på PSP fattade jag att glased är för tjockt så det är svårt.
Jag hade 1 vit men gav upp, bytte min och fick en 100% felfri (än)
Jag har en pixel som är död, Blå heter den.
Men han sitter I vänstra kanten 3 pixlar från kanten av skärmen, så han är ju inte ivägen direkt
Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum
Bookmarks