Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Handkontroll problem

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    0

Handkontroll problem

Hello!
    Jag har problem med mina handkontroller när jag har spela ett tag så kommer det upp att man ska ansluta kontrollen igen och trycka på start fast kontrollen har suttit i hela tiden provat med olika spel och olika kontroller
    samma sak är det någon som vet vad som är fel

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Glapp kontakt. Eller snarare kabel-brott. Det är alltså en kabel som har gått av och ligger och bryter lite då och då, inne i kabeln som går in i dosan.
    Lösning: Öppna upp dosan och kapa av alla "små" kablar som går in till kontakten på moderkortet (DVS de små kablar som kommer ut ur det stora svarta höljet). Kapa dem så att ca 3cm är kvar. Sen tar du den "stora" kabeln och kapar 2dm av den, sen skalar du den, och alla de små kablarna. Skala alla de små kablarna på kontakten också. Sen löder du ihop dessa igen (grön på grön, gul på gul, etc). Men det finns TVÅ svarta kablar på kontakten (en grov, och en tunnare), och bara EN svart kabel i höljet. Den svarta kabeln i höljet ska anslutas till den (tunnare) svarta kabeln på kontakten. Den (grova) svarta kabeln på kontakten ska anslutas till jord-flätan som är lindad runt de små kablarna i höljet. Använd helst krympslang på detta som isolerning, då det är enklast. Visst funkar eltejp, bruntejp och t.o.m syrrans nagellack, men det är lite krångligt. Sen limmar du fast höljet med superlim där den ska gå ut ur dosan.

Denna beskrivning låter väldigt invecklad, men det är mycket enklare än vad det låter.

Lycka till.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Eller så kan du köpa en ny kontroll för 199 pix

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Han hade ju testat flera kontroller redan = felet ligger i xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    hmm, det har du rätt i. Jag antog att alla hans kontrollers var crap...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. Handkontrolls problem
    By tbroden in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 14:57
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44
  3. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 15:04
  4. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum BIOS versioner och flashning