Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flasha BIOS ger mig huvudbry

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Flasha BIOS ger mig huvudbry

Hej på er alla, hoppas någon kan hjälpa mig.
    Har laddat ner bios_pro_generic_flash_disc_1_2.zip.
    När jag försöker att flasha mitt BIOS (Cromwell ligger på det nu) så får jag felmeddelandet.
    UNKOWN DEVICE manf 0xBF, dev 0x52. Är det någon som kan ge mig en hint för vad jag ska göra?
    Den hittar filen bios.bin (M8.bin, EvolutionX M8 Bios) så långt går allt bra, men när den försöker att flasha detta får jag ovan meddelande.
    Version på XBox är 1.5 och det sitter ett Aladdin XT White i den.

Någon med tips??

Kjell
    Last edited by kjellon; 2005-11-30 at 15:13.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag har samma problem, det enda som skiljer är att jag sitter på en xbox 1.6. Jag fick ta bort BT tråden från moderkortet och ansluta BT på chippet till jord för att överhuvudtaget få igång chippet. Jag får exakt samma felmeddelande som kjellon när bios skivan sitter i. Vad ska man göra? Jag fick ett tips av snubben som har HAckDaXboX
    att lägga till Flash = 0xbf52,"SST - SST49LF020A",0x40000 i raincoat.cfg på bios skivan, men det funkade inte. Samma fel som förut.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    HANSI, HJÄLP!!!!!!!!!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom jag är ledig imorgon får du bäst hjälp om du plockar fram kund+order# och ringer till butiken. Det har tydligen tillverkats en omgång duox2 chip där fabriken dummat sig och ersatt det vanliga flashminnet med ett annat fabrikat. Det lär ju strula till det för flashprogrammen...ring och prata med våra tekniker så får du veta vad du skall kolla på chippet för att se om du fått ett "knasigt", och har du köpt ett sådant chip av oss så byter vi ut det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag har inte haft problem med DuoX2 någonsin, men Aladdin chippen verkar fan strula jämt. Det är ett Aladdin XT white som strular för mig. Jag har ingen aning om var chippet är inköpt, Jag har nämligen bara fått uppdraget att installera det åt en vän. Tack för din snabba respons iaf Hansi.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi slutade med aladdin för läääänge sedan just för att kvaliteten var så ojämn. Men vad jag minns av dom så är dom väl skrivskydade som default. Starta med ett LÅNGT tryck på powerknappen så borde det gå att flasha chippet sen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Provade det... funkade faktiskt (tror jag).. Jag testade med en editerad bios disc oxå.. kan ha varit både och.

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Flasha bios för första gången...
    By Liftwaffe in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-08-05, 21:43
  3. Flasha bios
    By ulj in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-12, 17:56
  4. flasha matrix bios med superdisc 3.4
    By twinray in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-04-11, 11:43
  5. Flasha Bios från PC:n via LAN?