Om man ska lägga in en nyare version av en emulator på sin box... är det bara att flytta över filerna och skriva över de gamla?
Om man ska lägga in en nyare version av en emulator på sin box... är det bara att flytta över filerna och skriva över de gamla?
Ja, men om du har dina roms i den gamla emulatormappen så måste du spara dem först och sen lägga in dem i den nya versionens mapp...
Tackar för svar, och för påminnelsen att spara Romsen =D
Skriver du bara över de gamla emulatorfilerna så ligger väl romsen bra där dom ligger :-)
Oftast går det ju att skapa sina roms-kataloger helt skilda från emulatormapparna och bara se till att det står rätt sökväg i emulatorns konfigurationsfil.
Så du kan ha emulatorerna i f:\emulators\blablabla och romarna i f:\roms\blablabla
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hansi ---> Visst är det så att vissa emulatorer har romsen i en annan katalog (Surreal 64, Xboyadvance) men det finns även de (xSnes9x) där man lägger romsen i emulator-mappen...
Japp, finns alla varianter. Och "skriver man bara över" emulatorns programfiler osv så ligger ju romsen kvar på rätt ställe som det är :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej! En dum fråga. det står ju att med duoux2 kan man spela olika spel, tex nintendo. innebär det stöd direkt i chippet utan emulator eller stöd för nintendo MEN med installerad emulator för xbox? Alltså, måste jag installera emulatorn för nintendo?
Självklart :-)
Bookmarks