Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: när köpa?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    33
    Respekt
    21

    när köpa?

    när ska man slå sönder sin spargris och köpa en ny låda? vad tror ni? för att undvika alla barnsjukdomar menar jag då alltså...

    //M

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Har en teori om att priset kan sjunka något på 360:n när nya PS3 släpps under nästa år.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jag ska i alla fall vänta tills det kommer chip till den...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    me too...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    jag kan inte hålla mig måste köpa den immorn
    //Zimpan

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Om du inte har bokat den får du nog vänta lite längre, den är nämligen bokad över nästan hela landet...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rejjo
    Om du inte har bokat den får du nog vänta lite längre, den är nämligen bokad över nästan hela landet...
    jo men de gick utmärkt att få tag på en PS2a på release dagen då de också skulle vara lika omöjligt att få en....man kan iaf försöka :P
    //Zimpan

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Då får jag väl verkligen önska lycka till. Ett tips är att det stod i sydsvenskan idag att bla. onoff och siba hade sparat några exemplar till att sälja i butiken men då får du nog vara där direkt när de öppnar...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rejjo
    Då får jag väl verkligen önska lycka till. Ett tips är att det stod i sydsvenskan idag att bla. onoff och siba hade sparat några exemplar till att sälja i butiken men då får du nog vara där direkt när de öppnar...
    yep Siba, Onoff och Elgiganten har exemplar i butik ska dit så fort de öppnar
    //Zimpan

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ta med tältet...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag körde förbi SIBA sickla imorse, ställde mig utanför dörren en kvart innan dom öppnade. Hamnade #2 i kön och plockade med mig en 360 hem. Nemas problemas. Dom hade tydligen 5st, och det räckte till de kunder som kom in vid öppning. Värre såg det ut att vara vid elgiganten som jag körde förbi på vägen, hur mycket folk som helst.

    OBS - ni som köper "stora" paketet med hårddisk, men inte har tv/projektor med komponentvideoingång. Köp genast till advanced scart kabeln så att ni åtminstonde får RGB. Med den medföljande kabeln + scartadapter så får man bara composite video, och tycker man det duger kan man lika gärna köpa ett NES...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag körde förbi SIBA sickla imorse, ställde mig utanför dörren en kvart innan dom öppnade. Hamnade #2 i kön och plockade med mig en 360 hem. Nemas problemas. Dom hade tydligen 5st, och det räckte till de kunder som kom in vid öppning. Värre såg det ut att vara vid elgiganten som jag körde förbi på vägen, hur mycket folk som helst.

    OBS - ni som köper "stora" paketet med hårddisk, men inte har tv/projektor med komponentvideoingång. Köp genast till advanced scart kabeln så att ni åtminstonde får RGB. Med den medföljande kabeln + scartadapter så får man bara composite video, och tycker man det duger kan man lika gärna köpa ett NES...

    på onoff i barkarby hade dom 12st, tänkte inte på det där med kablen. ska köpa en sån, e det bara jag som tycker att Xbox live är segt ( jag har 100mbit internet)

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Segt?? Har du aldrig upplevt något lagg eller liknande, och jag har 8mbit.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Servrarna kanske har lite extra att tugga på nu när alla nya 360 skall logga in :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Råkade visst lägga till ett "du" i mitt förra inlägg:
    "Har du aldrig upplevt någo..."

    Hade väl lite hjärnsläpp....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rejjo
    Då får jag väl verkligen önska lycka till. Ett tips är att det stod i sydsvenskan idag att bla. onoff och siba hade sparat några exemplar till att sälja i butiken men då får du nog vara där direkt när de öppnar...
    Citat Original inlägg av Zimpan
    yep Siba, Onoff och Elgiganten har exemplar i butik ska dit så fort de öppnar
    hamnade i Feber dan före releasen (som jag fortfarande lider av) man jag pallra mig ändå till butikerna senare på dagen och enligt dem som jobbade där så var den slut inom 5-20min, men sen gick jag till Power och där sa de "ja, visst! vi har faktiskt en kvar vänta här så ska jag hämta den" jag blev förstås jätteglad, men när han kom tillbaka kom också besvikelsen, de va en Core och jag sa givetvis nej. Men jag kan nog stå ut med att vänta till Jul då de enligt de flesta ska vara i lager igen
    //Zimpan

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    verkar de inte rätt dumt o köpa ett 360 med tanke på Standard DVD formatet, ja menar PS3 kommer har "blue ray" = 30 GB skivor typ.

    ...

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Då e du i fel tråd...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av holymonk
    verkar de inte rätt dumt o köpa ett 360 med tanke på Standard DVD formatet, ja menar PS3 kommer har "blue ray" = 30 GB skivor typ.

    ...
    Dual Layer DVD duger nog bra (8,5gb) om de blir ont om plats kommer nog spelen släppas på flera skivor, och Blu-Ray har 25gb (single layer) och 50gb (Dual Layer) men de är också dyra som satan, vilket nog kommer resultera i dyrare spel.

    Jag valde X360 för jag tycker den e bättre designad, värkar ha en jättebekväm kontroll, superbt online support och mer spel som jag e mer intresserade av än PS3.

    Vill du däremot kunna spela med upp till 1080p HD upplösning, Extrem kraft, många Japanska speltitlar och kunna använda 7 kontroller per konsoll är det PS3 man ska köpa
    //Zimpan

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    både och, ska man ju ha....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Klart man ska ha båda men hade jag bara råd med en skulle jag lätt välja Ps3 utan att blinka...

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    nä, då får det nog bli 360'n. Men om det kommer chip tidigare till ps3 då får den bli först att inhandlas...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Hmm... Själv får man slita för att spara ihop till EN konsoll

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo du, jag har inte sagt att jag bara kan gå och handla.... Pengar krävs det ju också Man får väl montera löjligt många blåa leds i en par xbox-doser och sälja till några data nördar
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rejjo
    Då får jag väl verkligen önska lycka till. Ett tips är att det stod i sydsvenskan idag att bla. onoff och siba hade sparat några exemplar till att sälja i butiken men då får du nog vara där direkt när de öppnar...
    Citat Original inlägg av Zimpan
    yep Siba, Onoff och Elgiganten har exemplar i butik ska dit så fort de öppnar
    Citat Original inlägg av Zimpan
    hamnade i Feber dan före releasen (som jag fortfarande lider av) man jag pallra mig ändå till butikerna senare på dagen och enligt dem som jobbade där så var den slut inom 5-20min, men sen gick jag till Power och där sa de "ja, visst! vi har faktiskt en kvar vänta här så ska jag hämta den" jag blev förstås jätteglad, men när han kom tillbaka kom också besvikelsen, de va en Core och jag sa givetvis nej. Men jag kan nog stå ut med att vänta till Jul då de enligt de flesta ska vara i lager igen
    Fick nyss tag på ett X360!

    X360 + 2 spel för 5000kr....ska spela hela helgen nu!
    //Zimpan

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av holymonk
    verkar de inte rätt dumt o köpa ett 360 med tanke på Standard DVD formatet, ja menar PS3 kommer har "blue ray" = 30 GB skivor typ.

    ...
    Jag tror att de flesta i detta forum har eller tänker köpa modchip. Det blir svårt att bränna och kopiera blueray skivor. Om man kan ladda ner dem så är det fortfarande svårt eftersom de är så jä**a stora! Alla har inte 100mbit...

    Jag är också sådan att jag säger köp båda... Jag har en Xbox360, men jag tänker vänta på PS3:an till det finns ett chip.
    Jag förstår inte heller all uppståndelse kring nedladdade spel. Jag köpte min xbox1 endast eftersom det fanns modchip. Om det inte funnits modchip hade jag aldrig köpt något tv-spel överhuvudtaget. Alltså har ingen förlorat pengar på min kopiering...

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Undrar när version 1.1 kan tänkas komma ut? Har en 1.0 av originalet och har väl inte haft nåt problem men 360:n verkar ju ha lite problem med sönderrepade skivor och bröliga fläktar

Liknande diskussioner

  1. Missljud från hårddisk när man stänger av eller när den varvar ner.
    By Spite in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-04-27, 22:26
  2. När får ni in USBeXtreme?
    By hellohole in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-18, 13:53
  3. Köpa ny kabel till själva Viperchippet..??
    By parkalash in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 00:12
  4. Bilden täcker inte hela skärmen när man använder RGB
    By Kireiiii in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 14:41
  5. När krashar LIVE moddade boxar??
    By tudor in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 12:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •