Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Boota HD loader!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Smile Boota HD loader!

    Hej!
    Måsta man stänga av ps2:an varje gång man startat ett spel med HD advance och vill starta ett nytt spel? Eller finns det något sätt att komma ut till menyn utan att starta om?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man får starta om
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    japps så illa är det, den enda lösningen är att bygga in en resetknapp i kontrollen.

    *trådlös*
    http://members.shaw.ca/ps2on/home.html

    *sladd*
    http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=35820

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    F*n vad hård doorbell-modden var!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ojojoj!!! verkare enklare att boota "the harway"... känns lite som overkill att göra den trådlös! men jag måste säga jag är sjukt imponerad av uppfinningsrikedomen!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pablo_escobar
    Hej!
    Måsta man stänga av ps2:an varje gång man startat ett spel med HD advance och vill starta ett nytt spel? Eller finns det något sätt att komma ut till menyn utan att starta om?
    Man behöver inte stänga av PS2an varje gång man startat ett spel från hårddisken. Jag har alltid trott att man behöver göra detta fram till ganska nyligen, då jag av en slump kom på att det inte behövdes.
    Jag har alltid haft det problemet är när man startat ett spel från HD Loader/Advance (eller på annat sätt aktiverat hårddisken) så stängs PS2an av även om man bara trycker lite snabbt på reset-knappen. Alternativt händer ingenting och man blir tvungen att stänga av genom att hålla inne reset länge.
    Prova då detta:

    "Dubbelklicka" på reset, precis som man brukar göra på en datormus. I de flesta fall så startas maskinen om utan att stänga av sig. Håller man då inne knappen på joypaden för att ladda HDL från minneskortet så går den ju direkt in i HDL igen.

    Jag kan inte garantera att detta fungerar i kombination med alla typer av hårddiskar och jag vet inte heller hur det fungerar på PSTwo. Det är bara testat på min PS2 v10 hittills.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Fan vad coolt det måste jag testa! hur gör du för att boota HDL från minneskortet?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Solidsnake: är du säker på att du inte råkar ha ett modchip i din v10 som aktiveras av ditt dubbelklickande då?

Liknande diskussioner

  1. Autoboot HD Loader med RIPPER
    By ToDirty in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 10:18
  2. Alladin advance boota ms bios, ver.1.6
    By ason in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 22:13
  3. Boota HD loader från minneskort
    By memyself in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 14:31
  4. V9/10 PS2 med HD Loader och det optimala modchippet?
    By visuatrox in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 18:03
  5. Kunde boota superdisc efter hd byte men inte längre
    By silent666 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 15:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •