Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: XChanger V2

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

XChanger V2

Hej

Förts måste jag ge komplimanger för ett mycket trevlig och bra forum.
    Jag är helt nob på xbox och har några frågor ang flashning etc.

Har köpt ett XChanger V2 kort
    http://www.teamxchanger.com/

1. Vilka bios passar, är bios anpassade efter box ver eller chippen (vet att bankarna skiljer sig men fattar inte om bios versionerna är anpassade efter boxarna eller chippen)

2. Hur kommer det sig att ni inte har pratat om ovanstående chip, är det ett nytt eller helt enkelt inte tillräkligt bra?

tackar på förhand (:_

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1: Du skall inte ha något speciellt bios för ditt chip, utan ett 256K (vilket är max för chippet) bios som är rätt för din xbox version, läs guiderna.

2: Det finns hur många olika xbox chip som helst. Det chippet du har liknar mest "SmartXX lt/opx" chippet vi har i vårt sortiment, men med SmartXX har man 768K tillgängligt för BIOS vilket innebär att man kan ha 3 olika 256K biosar eller ett 512k bios och ett 256K bios i chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Tackar för ett snabt bra svar Hansi

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Funderar åsså på att köpa ett Xchanger...är det tillräckligt bra? Vad är den egentliga skillnaden mot ex. Smartxx LT OPX? Varför skulle man vilja ha flera olika BIOS om man bara vill typ spela, se film etc...?
    PSX

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du skall INTE köpta något xchanger...jag säljer dom ju inte :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    0
    Ah, såklart!
    Tack för snabbt "svar" iaf! Men vi kan säga såhär; om du kan ge mig ett annat bra svar till varför jag ska köpa ett SmartXX OPT LX/DUO-X2 (ist för ett annat "billigt/billigare" som ni inte har) så köper jag det hos er! (under förutsättning att jag kan få boxen denna vecka :-) )
    PSX

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    SmartXX är superstabila och väl beprövade chip. Enkla att flasha osv. Ingen fara att lägga in fel bios. Chippet varnar om man försöker starta ett olämpligt bios beroende på vilken xbox version man har. Möjlighet att göra backup av sitt eeprom till chippets minne så att man lätt kan återställa när xbmc eller avalaunch har tokat till det.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner