När jag fösöker överföra en dvd-film på ca 4.5GB från Pc till Xbox så blir det "Transfer Failed" efter ett tag och så börjar den om. Använder FlashFXP.
Vet någon varför?
När jag fösöker överföra en dvd-film på ca 4.5GB från Pc till Xbox så blir det "Transfer Failed" efter ett tag och så börjar den om. Använder FlashFXP.
Vet någon varför?
Djörch is a DJ!
FATX tål inte så stora filer
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ok, säger mig inte så mycket... Hur kringgår jag problemet och vad är FATX?
Djörch is a DJ!
FATX är filsystemet Xboxen använder, som NTFS/FAT som du använder på din vanliga dator. Är det en DVD-film kan du alltid spela upp den genom uppdelning eller rar:a ner den och skicka över den i småbitar. Är det ett spel så ska du extracta den innan och gör då fel.
Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33
Vad är maxgränsen för FATX filsystemet?
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Minns jag rätt så är det 4GB/fil
Ok, det är en dvd-film. Hur ska jag gå till väga, i detalj, för att kunna överföra och titta på den?
Djörch is a DJ!
installera winrar, skapa ett nytt arkiv, välj ingen kompression, och split to 50 000 000 så får du 50mb filer, skicka över alla. så är de lugnt, nyare xbmc klarar .rar format.
annars så streama den från datorn, bra mycket lättare. och om det hittar du flera guider i forumet
Last edited by [-AzAZeL-]; 2005-12-04 at 13:39.
Bookmarks