Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox 360 faceplates

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    79
    Respekt
    21

    Xbox 360 faceplates

    Halloj, tänkte bara höra med er nu när julen närmar sig om ni motivlackar faceplates till 360n, gör ni det, och i så fall hur mycket tror ni det kan kosta?
    Cheers
    //Larscha

    X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som vanligt, vi lackar "vad som helst så länge det inte handlar om djurplågeri" och priset beror på hur mycket detaljer du vill ha i motivet.

    Du ser ju exempel i webshoppen på hemsidan och här i forumet.

    Från 500:- till 2.500:- typ
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    79
    Respekt
    21
    För endast en faceplate?! Ni lackar ju en hel xbox för 500, jag menar bara den löstagbara framsidan på xbox 360n...
    Cheers
    //Larscha

    X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det beror som sagt var på motivet. För 500:- får du ju bara någon liten kludd. Beskriv vad du är ute efter och hur mycket du tycker att du vill lägga ner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    79
    Respekt
    21
    Räknade lite och fick ihop det till att ni lackar en hel vanlig xbox med arean ? 0.159 kvadratmeter. En faceplate blir ju endast ? 0.0125 kvadratmeter. Därför borde det ju vara rimligt att priset är 10 ggr lägre eftersom ytan är mer än 10 ggr mindre(12.72) mindre. Så därför tycker jag att ni max borde ta runt 500 för en riktigt detaljerad faceplate, men det är ju vad jag tycker. Och mitt motiv tänkte jag skulle vara på ett ungefär lika välgjort till ytan sett som en xbox lackering för 1500. Jag menar om jag skulle pröjsa 1500 för en faceplate är ju galet mycket, då tar jag ju lika gärna och lägger de pengarna på min gamla box.
    Som tidigare sagt är ju det vad jag tycker.
    Cheers
    //Larscha

    X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Andrew är ingen plankstrykare som drar sina målningar med roller och tar betalt per kvadratmeter...

    Det går inte fortare att grundmåla, motivlackera och klarlacka / torka en faceplate än ett större skal.

    Och skall det vara ett detaljerat motiv på en liten yta så är det ju helt klart "pillrigare" än att göra ett liknande motiv med lite större yta att jobba på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    och detta betyder också längre arbets tid per kvadrat cm = kostar mer
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    logiskt

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •