Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med UMD emulator 0.8 och snes9xTyv 0.2c

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Problem med UMD emulator 0.8 och snes9xTyv 0.2c

Hej.

Båda mina emulatorer fungerar tills man har startat umd emulatorn, då fungerar inte snes emulatorn längre..
    Dock kan jag få igång den igen om jag startar umd emun utan skiva, så den hänger sig, o jag tvingar systemet att starta om.

Vad beror detta på?
    Kan man lösa det på ett enklare sätt?

Finns det någon "media" spelare till pspn, som kan ta flera olika filformat?

mvh/ Nicklas

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Försöker du starta snesemulatorn med umd emulatorn?? Detta kommer aldrig att fungera då umd emulator bara kan emulera iso filer, inte eboot filer. Om du har 1.5 så lägg bara de två mapparna (ex. speletsnamn och speletsnamn%) under mappen PSP-->Game på minneskortet och starta det från dashboarden.

Eller menar du att snes emulatorn inte fungerar om du trycker på home knappen när du spelar en iso så att du kommer tillbaka till dashboarden??

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Försöker du starta snesemulatorn med umd emulatorn?? Detta kommer aldrig att fungera då umd emulator bara kan emulera iso filer, inte eboot filer. Om du har 1.5 så lägg bara de två mapparna (ex. speletsnamn och speletsnamn%) under mappen PSP-->Game på minneskortet och starta det från dashboarden.

Eller menar du att snes emulatorn inte fungerar om du trycker på home knappen när du spelar en iso så att du kommer tillbaka till dashboarden??
    Alltså, när jag har spelat ett psp spel, och quitar o går till baks till menyn. så kan jag även om jag startar om pspt inte starta spelen från snes emulatorn, alltså programmet startar men inte spelen..

Om jag inte startar umd emulatorn utan kasett, o försöker starta ett av psp spelen, så maskinen hakar sig, och jag tvingas starta om..

mvh/
    Nicklas

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  2. PSOne - cd-rw, problem med uppstart och dålig brännare?
    By conxion in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 22:59
  3. Problem med Superdisc 2 och matrix??
    By shorts in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 16:12
  4. Problem med X-ecuter och cd-rw
    By GoBiE in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-28, 18:17

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner