Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Pi Errors @ Traxdata 8x (ritekg05)

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Pi Errors @ Traxdata 8x (ritekg05)

    Hallo Hallo

    Har haft problem länge med massa "Disc Read Errors". Sitter på min gamla GCube säkert den äldsta versionen eftersom jag köpte på release datum med Viper GC, cobra 1.2, 170 Ohm.

    Inget hjälper...

    Kör med Traxdata 8x(ritek g05), som jag köpte tillsammans med en kompis som inte har haft ett enda problem med DRE's. Funderar på om det är min brännare som strular till det hela, jag har tankat hem DVDINFOPRO för att kolla upp mina PI värden på skrivorna. Vet inte vad man ska ha för pi värden så jag tänkte kolla med er om de är bra oså. Här kommer dem iaf...

    med inställnigen 4x speed i programmet.

    PI Total: 308773 , PI Peak: 2546 , PI Avg: 2276 , PIF Total: 3454 , PIF Peak: 40 , PIF Avg: 25

    Testade även ett nybränt spel då jag fick , PI Total: cirkus 222000

    Jag bränner med ett av de senaste NERO med buffertunderrun avstängt i 4x speed.

    Det som jag tycker är knäppast av allt är att jag kan spela spelen jag bränner i 2-3 timmar innan första DRErroet dyker upp, sedan kommer det med jämare intervaller, var 30de minuter, var 20de o.s.v.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    31
    Respekt
    22
    Testa att bränna ett spel på en annan dator eller testa att bränna ett spel på din dator och köra det i en kompis gc. För att se ifall det är problem med din brännare/dator eller din gc.

    hdg
    ...men vad vet jag...liksom...

Liknande diskussioner

  1. Xbox, Traxdata och mupp.
    By EyEr0n in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 11:34
  2. läser inte traxdata dvd!?
    By 7ohan1 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-26, 14:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •