Är det någon som vet hur jag ska göra för att kunna strema asx filer ifrån
svt.se ? så att jag kan se dom på xboxen!
jeda
Är det någon som vet hur jag ska göra för att kunna strema asx filer ifrån
svt.se ? så att jag kan se dom på xboxen!
jeda
Ta och lägg in svt-scriptet i stället från xbmc-scripts:
http://www.xbmcscripts.com/index.php...mp;amp;catid=2
Hur ska jag gå till väga för att få det att funka med svt script xbmc script!??
Använder du xbmc?
Japp den senaste versionen
När du startar xbmc så har du en blå ikon längst nere till höger, under den finns "Xbmc Script". Där finner du bland annat svt och andra fina script, bara att välja så installeras de på din box. Sedan ligger de installerde scripten under den blå ikonens "script".
Det är just det man gör man genom "xbmc scripts" under den blåa ikonen. Där kommer man ut på nätet och har en massa bra scripts att tillgå och kan installera dem direkt därifrån, dessa lägger sig sen under "scripts" under samma blåa ikon. Inhämtnigen av svt scriptet görs här, mycket smidigt
Han hade den senaste versionen av xbmc. På min version som jag tog ner från ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/ så var det scriptet redan inlagt så jag trodde att det var en ny standard, men det kanse det inte är Titta efter så märker du detOriginal inlägg av mysiskatten
Jag ska ta och prova att köra scriptet där i från och se hur det funkar...
Vart finns det script och hämt annars då?..nån som vet!?
provade svt scriptet, funkade inte...error error blev det
kanske xbmc är för gammalt....inte vet jag
och när vi är inne på ämnet, hur drygt känns d inte o uppgradera xbmc på en skala på 1-10?? däm
Inte drygt att uppdatera xbmc väl? Jag gör det varje vecka, fast jag vet inte om det är riktigt nödvändigt förstås. Nåväl, error error säger du. Funkar nåt annat script då? Som visar streamande film alltså, t ex Gamespot.
när jag kör svt scriptet komer det upp två ikoner, en svt logga o en tv4 logga. Men om jag väljer nån av dem så står det endast ingen data tryck back??? hittade scriptet på xbmc script, plus om jag trycker på en blåa knappen o väljer xbmc script så händer det inget alls
Bookmarks