Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Räcker Pinheaden?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Räcker Pinheaden?

    har xbox v.1.5 med alladin XT .. nu till saken.. Hur mycket ska lödas egentligen? har läst på en del engelska sidor men jag vill vara 100% säker innan.. har fått en pinhead som jag vet hur den ska lödas.. men behövs det lödas fler kablar osv?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ja, du ska löda in dig på en filur som heter D0. Den är rätt liten, men om man är stadig på handen, har smal tråd (djävulskt tunn kabel) och en stadig hand, så ska det inte vara nåra problem. Jag har tyvvär inte nån bild på vart d0 ligger på en 1.5.... Men kolla runt lite på xbox scene så hittar du nog nåt där det står vart d0'an ligger på en 1.5. Eller om nån här har en bild på den?? Iaf, den andra änden av d0 kabeln ska du löda på d0 punkten på ditt alladin.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Aha! hittade en bild...

    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    har lödat nu.. men hur vet man om man har gjort rätt? tror inte det finns Bios i chipet.. har laddat hem evolutionx M_8plus bioset iallafall.. Hur får man in Bioset i chippet? försökte bränna bin filen som en image men det funkar inte.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    starta xboxet med chippet aktiverat så ska det (förmodligen) ploppa upp en flashmeny. Men det är inte säkert att det är något flashbios/cromwell inlaggt på chippet. Om det inte kommer upp någon sådan meny så har du antingen misslyckats med attt löda d0'an, eller så finns det inget flashbios på chippet. Om alternativ två gäller, så måste du ha en programmerare för att stoppa in ett bios i den.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    När jag startar den händer nada.. men om jag startar med ******* installer tex så startar ju den skivan och evo-x kommer upp i vänstra hörnet. sen står det.. BIOS "Unknown" och går jag till menyn för flasha Bios så står det att det inte går flasha.. ska man behöva köpa en programmerare också?? eller går inte Aladdin flasha på annat vis?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Eftersom den kan köra osignerad kod (kopierade grejer) så behöver du ju inte byta ut bioset.... det fungerar ju redan. Kör bara installern och installera en ny dashboard och lite program som du finner intressant. Starta sen om och kolla om du får upp din nya dash. Om så är fallet, så är det ju grätt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag lade in en dashbord nu..men kan fortfarande inte spela den skivan jag provbrände.. brände en iso-fil med sims2 på med nero 7... står fortfarande i dashboarden att Bios unknown

Liknande diskussioner

  1. Räcker det med att?
    By Red_fox in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 13:07
  2. räcker denna fläkt?
    By Subster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 23:08
  3. Räcker Superdisc?
    By dhega in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:45
  4. Räcker switch ?
    By kby71 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 11:41
  5. Räcker det med vanlig TP kabel ??
    By Klas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 08:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •