Har problem att spela upp *.img filer i XBMC
Vad är det första man ska kolla på?
Är rätt så ny inom xbox
Har problem att spela upp *.img filer i XBMC
Vad är det första man ska kolla på?
Är rätt så ny inom xbox
hur försöker du spela upp dem? vad händer? när är din xbmc ifrån?
Xbox 360: Samsung iXtreme - Xbox 1.6b: X3 - PS2: DMS3 - PSP: 3.71 M33
Kanske skulle ha sagt lite mer ...
Men jag klickar bara på *.img-filen via videoutforskaren och då ska den väl börja spela upp filmen?
Men det som händer är att jag klickar och det händer ingeting! utan jag kan se direkt flytta på markören.
Blev ni nå klokare av den infon?
nja, har du någonsin klarat .img filer?
är du säker på att just den filen är hel? funkar det med andra?
ligger img filen på din xbox eller du startar den via ett nätverk...
många frågor av den som ska ge svar
Har självklart prövat flera img-filer.
Och dom ligger på nätverket.
Har tidigare klarat av img-filer, men då inge vidare bra men så uppgraderade jag till en nya XBMC och då slutade det att fungera med *.img filer.
Har sen dess installera om xboxen totalt pga jag råkade tabort lite för mycke filer.
vet du vilken version du har? provat med senaste? att göra en ren installation, rensa udata/tdata etc
Jag installerade om XMBC och samtidigt körde in den senaste jag kunde hitta och efter det så funkar det som det ska.
Tack för hjälpen!
Skall det alltså fungera att lägga över en komplett img-fil (av tex. en DVD-skiva) till Xboxen via FTP från datorn och sedan bara öppna den i Xboxen? Går det även att öppna IMG-filer som ligger på datorn via Xboxen i så fall?
Ja, det går, men xboxens filsystem klarar inte filer större än 4gb lr vad det nu ligger på och dem flesta .img är större än så. Men visst, är den under det så är det inga problem, men smidigare är att dela ut dem från datorn och spela upp dem över nätverket, hur det fungerar och hur man ställer in, finns det flera guider om !
Ja, jag har läst på lite mer och fattat att man direkt kan streama RAR-paketen. Suveränt om det fungerar.
Med "hur det fungerar" och "hur man ställer in" antar jag att Du menar SMB-delen? Eller behövs det några extraordinära inställningar för att kunna streama RAR-filer? Vilken RAR klickar man på om det är en segmenterad historia vilket ju de flesta är?
EDIT: Oj, det han visst komma ett inlägg emellan.... Mina ursprungliga frågor var initialt riktade till det förförra inlägget, men alla är välkomna.....
Inga extra inställningar ska behövas. Du klickar på "första" rar filen. Oftast .rar som följs av (r00-rxx). Har sett att vissa tv-serier ligger i part01.rar (följs av part02.rar ->), samma sak här, den första, dvs part01.rar
se bara till att du har en ny build av XBMC.
ladda ner denna annars
ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/
OK. Skall testas omgående.
Tack för all hjälp. Detta var grymt bra......
annars vadå??
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
hehe... Snacka om torr humor här på forumet...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Hrm. Nej. Jag får det inte till att fungera. Eller när jag klickar på RAR:en så identifieras innehållet, dvs jag ser IFO-filer mm. Men jag vet inte vilken fil jag skall 'exekvera'. Jag pratar alltså om en RAR:ad DVD image som jag försöker starta.Original inlägg av [-AzAZeL-]
Builden är 2005.12.05Original inlägg av mysiskatten
Hrm. Ja, det verkar konstigt. Har inte XBMC här f t men jag har för mig att jag direkt såg innehållet i ISO/IMG; dvs DVD:ns ursprungliga filer.
Bookmarks