Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: xbox 360 i bilen....wow

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wink xbox 360 i bilen....wow

    Har nu läst det mesta om att sätta in xbox i bilen men skulle det gå lika bra med 360 eller kräver det förmkt ström av batteriet? Är det risk att man skadar 360 på nått sätt? Om det skulle gå är det någon som vet om batteriet laddas ut även om man kör bilen samtidigt, att generator inte skulle hinna med (beror kanske lite på bil o motor med)?Kul i bilen.....

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    ja de enda du behöver är nog en spänningsomvandlare från 12/220v finns på Clas Ohlson

    http://www.clasohlson.se/shop/store/...4CD7C010552669

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tänk bara på att 360:an slukar el, så se till att köpa en rejäl omvandlare och kolla att bilens generator orkar med den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    har läst ett par tidningar och snackat lite med mina kollegor om att sätta sin xbox 360 i bilen och lira. Men det går tyvärr inte, alla bilar har en generator som max kan generera 50v ström extra än vad den producerar till bilens batteri, xboxen behöver 220v och slukar massor av ström, antingen kommer xboxen att gå sönder eller så kommer blien helt enkelt att kollapsa,
    Ett tips är att du inte ska pröva din xbox i bilen, du får inte en ny av microsoft och har ingen garanti på sånt som man utmanar!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    varför skulle de inte gå sätta in ett xbox 360 i bilen när man kan sätta in en TV..så mycke mer kan inte xboxen ta eller??

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Suffix>>>Du rör inte ihop enheterna nåt gruvligt nu va? Jag har inte världens bästa elkunskaper men kan säga direkt att.
    Volt är inte ström, det är spänning. Enheten för ström är ampere och inget annat.

    Tror inte det är några hinder med XBOX360 i bilen. Ett fräscht batteri och en rejäl 230V-12V omvadlare borde räcka.
    Last edited by janne5050; 2005-12-13 at 10:19.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som sagt, kolla upp att bilen har tillräckligt stark generator. Och kör med dubbla batterier om du skall spela xbox360 när bilen står still.

    Det är ju helt klart sämre odds om man har en nissan micra än om man har en ford explorer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    21
    Se till att dra kablarna direkt från batteriet och inte från nån 12v plug som brukar följa med såna där växelriktare för kablarna brukar inte palla....
    Finns väldigt prisvärda växelriktare på biltema. Använde en sån för att driva en vanlig stereoanläggning i bilen och det var problem när vi använde 12v pluggen men inga som helt problem när vi drog direkt från batteriet.
    Pease!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av KingPing
    Se till att dra kablarna direkt från batteriet och inte från nån 12v plug som brukar följa med såna där växelriktare för kablarna brukar inte palla....
    Finns väldigt prisvärda växelriktare på biltema. Använde en sån för att driva en vanlig stereoanläggning i bilen och det var problem när vi använde 12v pluggen men inga som helt problem när vi drog direkt från batteriet.
    OBS!!! GLÖM INTE SÄKRING om ni drar separat strömkabel direkt från batteriet. Montera den säkringen maximalt 25-30cm från batteriet. Snåla heller inte med kabeldimensionerna heller. Använd ganska rejäla kablar och se även till att jorda ordentligt, dvs skrapa bort ev. lack för bästa kontakt.
    Vilken säkring man ska använda vet jag ej, men den bör inte vara på alltför många ampere.

    [EDIT] Det finns säkert inbyggda säkringar i omvandlarna, men det skadar inte att skadar inte och vara extra försiktig.
    Last edited by janne5050; 2005-12-13 at 13:48.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, vore trist om bilen brann bara för att någon gnagare fått för sig att tugga lite på kabeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Japp, vore trist om bilen brann bara för att någon gnagare fått för sig att tugga lite på kabeln.
    Har du problem med AIK-fans som ställer till oreda i motorutrymmet?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det är Djurgårdare Hansi tänker på. Dom bara förstör. Vi gnagare är kanske inte guds bästa barn men bra nära!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Självklart går det att spela sin xbox i sin bil, ursäkta, jag hade fel uppgifter om strömmen genom bilen =)
    hej

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Själv kör jag en Xbox och en PS2 med en Biltema omvandlare 12-220 volt. Så ut och shoppa....

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tackar för svaren, åker till biltema imorgon o köper en växelriktare. Går det så går det, skulle vara roligt att ha nått o göra på väg upp till sälen. kommer bara spela när bilen är igång!!!!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tänk på att generatorn knappast laddar fullt om bilen bara står och puttrar på tomgång...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Då höjer man tomgången lite...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    21
    Undvik att sätta den i bilen, med tanke på hur mycket problemboxen har med att den repar sönder skivorna, även när den står stilla. Tänk vad den skulle göra med dina skivor i bilen.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    det är inte alla som har problem med repade skivor, det är en väldigt liten dell.. för det andra så repar inte boxen när den är still bara när den rörs på..

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jo, men med den vanliga tur man brukar ha, och de satans vägbulor som staten sätter upp, så skulle det inte förvåna dig om du får en eller annan repad skiva...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •