Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vilket chip ska jag välja?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Vilket chip ska jag välja?

    Hejsan!
    jag har planer på att köpa mig en xbox, som naturligtvis ska chippas.
    men vilet chip ska man välja?
    det verkar ju finnas en hel del, billiga, dyra, lödfria osv, osv..
    är det nån skillnad på dom som man märker av om man vill spela från hårddisken, kolla på film och såna vanliga saker som man har en xbox till?
    varför köpa ett chip för 1000 kr om man kan få ett för 500?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara skillnad när du skall byta BIOS eller får något strul med t.ex. eeprom i xboxen där de bättre chippen har funktioner för eeprom backup, plats för flera bios, inte slutar fungera bara för att man lägger in fel bios osv.

    Kör på smartxx lt/opx så har du allt du behöver. Kör på duox2 om du vill köra utan säkerhetsbälte osv :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hur är det med spiderchip då?
    dom verkar ju ganska enkla att montera, antagligen skulle till och med jag klara av det.
    om man gör fel med det måste man skaffa en programmerare?
    måste man sätta i hd samtidigt som chippet, tänkte eventuellt köpa chip först och vänta lite med hd, bara att flasha om då eller?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag hatar lödfria chip. Alltid en massa strul med dom, antagligen för att dom inhandlas av de absolut minst tekniskt begåvade kunderna. Dom är INTE "enkla" att montera, det är pillrigt och stor risk att man pajar chippet och/eller xboxen om man klantar sig.

    Flashar du fel måste du ha programmerare (spiderchip) men spiderchip GX är lite mer intelligent och skall vad jag vet gå att flasha om ändå.

    HD kan du sätta i senare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kommer att få lite hjälp med monteringen av en kompis som har chippat andra maskiner så det borde nog gå bra.
    Men jag undrar vad det är för skillnad på spidercip och spiderchip gx, förutom att man kan flash om gx om det blir fel då?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mer minne på gx

    Och nu har vi iofs inte sålt en bråkdel så många GX som vi sålt "gamla" spiderchippen, men det verkar vara mindre support/strul med GX...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jaha ja, dom kanske inte är så bra då.
    men om man skulle ta sin xbox under armen och cykla till stockholm, hur stor är chansen att ni kan löda lite medans man vilar upp sig så att man orkar ta boxen under armen och cykla hem igen? Alltså, kan ni löda medan man väntar?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inte speciellt stor nu precis före och efter jul...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. hur ska jag gå till väga???
    By mikaelglad in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 03:42
  2. vilken mod chip ska jag välja?
    By NdaKo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 15:54
  3. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. 30004R "V5"...vilket chip ska jag ha!?
    By ylon in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-29, 14:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •