Tjenare
Jag har köpt ett Duo-X2 chipp till min Xbox som är av typen 1.6b. Problemet är att jag inte får min handkontroll att fungera när chipet är igång. När jag stänger av chipet funkar handkontrollen utmärkt (har spelat Halo2 till förbannelse). Men så fort jag kopplar in chippet så funkar inte handkontrollen.
När jag kör Cromvell så fastnar oftast xboxen i initieringen av USB enheten, och när den inte gör det så kan jag inte välja något alternativ i menyn. Inget händer när jag trycker på knapparna. Samma sak händer när jag kör igång Flashbios. Har provat alla portarna men ingen av dom fungerar. Jag har kollat mina kablar mellan moderkortet och chippet med multimeter och det verkar inte vara avbrott någonstans. Så jag misstänker att det är nån kabel som jag inte har lött fast ordentligt i moderkortet kanske. Så jag undrar vilken lödpunkt som har med USB enheterna att göra. Vill helst inte löda om alla kablarna och riskera att paja något ordentligt. Eller så kan det vara något helt annat fel som jag har missat.
På chipet finns FlashBIOS 3.0.3 och som jag förstår det ska det funka med 1.6b.
Börjar bli frustrerad nu.
Tacksam för all hjälp
Bookmarks