Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Måste ha hjälp FORT :/

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Måste ha hjälp FORT :/

Jag har X-ecuter Lite 2.0 (är jag ganska säker på) chip
    XBox version 1.0

Jag har varit dum och förmodligen opåläst nog att ladda hem
    FlashBIOS v3.03
    från Team Xectuers hemsida.
    (http://www.teamxecuter.com/index.ph...3531fa800de66a1)

Jag la in filen i C:\BIOS på XBoxen och valde sedan filen efter jag tryckt Flash Bios som finns att välja på min Dashboard.

Nu när jag startar XBoxen så kommer det upp en meny, precis som Team Xecuters hemsida visar att det ska göra. Men när jag där i får välja ett bios att flasha om till så fungerar inget av dom gamla jag hade eller de nya X2 BIOSen..

X3 BIOS kan hända att det fungerar men jag har inte vågat testa eftersom jag hört att konsekvenserna kan bli ganska stora.

Någon som vet hur jag kan göra för att bara kunna återgå till min galma vanliga meny med mitt gamla vanliga BIOS eller för att kunna installera ordentligt svara gärna!
    Tack

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Om någon vet att det är helt kört vore det intressant att veta också :P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    På vilket sätt fungerar det inte?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Alltså, när jag startar boxen chippad då bootas programmet FlashBIOS v3.03 och därifrån har ja bara alternativen att chippa på olika sätt eller "Lock/Unlock HDD"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, och om du använder flashbiosets funktioner för att flasha in ett bios, vad händer då?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Mina orginal BIOS funkar inte.. Det står något i stil med "Unknown BIOS! Halthing." sen händer inget mer utan jag måste starta om xboxen...
    De ända BIOS som jag antar funkar är ju som nämnt ovan till X-ecutor 2.6 och X-ecutor 3..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alltså fungerar inte flashbios 3.03 för att flasha ditt x-ecuter 2 chip (eller så har du lyckat aktiver chippets skrivskydd)

Du måste "hotflasha" eller använda en x-ecuter 2 programmerare.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Hotflasha är när man måste använda sig av 2 boxar eller hur?
    Men jag kan ju starta upp den ochippad och min fråga då är om super-disc bootas när man startar xboxen som ochippad för i så fall kan jag väl bara ladda ner och bränna det och boota med det? eller har jag fått allt om bakfoten nu?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad skulle du ha ett chip till om du kunde starta superdisc utan chip...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Inte starta utan boota chippet trodde jag..
    kan man förresten göra nåt av de du nämnde på psxcare?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, men det blir typ billigare att beställa ett nytt x2 chip i webshoppen...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    så du menar att även fast jag egentligen inte flashat in något bios utan bara ändrat booten så kan man i stort sett klassa mitt chip som oanvändbart?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har raderat chippets befintliga bios och lagt in ett s.k. "flashbios" i chippet, men det "flashbioset" har inte stöd för minneskretsarna på ditt chip och kan därmed inte flasha om det igen. Eftersom vi har utförsäljning på X2lite chip just nu så blir det inte mycket dyrare att köpa ett nytt än att få det du redan har omflashat inklusive fraktkostnader...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Okej...
    Om jag köper det här chippet

DUO-X2 2x512K XBOX chip

Hur mycket av ett nerköp är det då från X-ecuter 2?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skulle hellre ha ett duox2 än den gamla version av x-ecuter 2 du har nu...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    OK tack så mycket för hjälpen. Jag kommer in någon gång snart och lämnar in xboxen för duox2 chippninge

Liknande diskussioner

1. Måste ha hjälp!
    By vindel in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-02-27, 23:33
  2. hd problem! hjälp fort!
    By redsnake in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 08:48
  3. Hjälp Fort!!!
    By Filli100_15 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-08, 00:59

Bookmarks

Behörigheter