Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: 360 pajjar skivorna

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22

    360 pajjar skivorna

    Hallå alla 360 ägare (är inte en av dem än )! Har någon läst det här?

    http://www.aftonbladet.se/vss/it/sto...747440,00.html

    Är det någon som har lyckats ha sönder sina spel så här? Undrar nämligen om det verkligen kan stämma...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, den BRÄNNER verkligen sönder spelen....CHOCK-bränner sönder dom, SKANDAL!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    en liten fix hiitar du här http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...ZVhlEgdaIA.php men då ryker din garanti

    läs mer här http://www.llamma.com/xbox360/news/X...-Scratched.htm
    Läs XBMC Manual och FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Mitt 360 repar inte skivor jag lägger i, och jag har sett filmen Llamma la ut. Försökte härma vad dem gjorde, men skivan överlevde.
    Mitt 360 överhettar inte heller eller har en DVD-läsare som låter som en jetmotor.
    Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Halligalli
    Mitt 360 repar inte skivor jag lägger i, och jag har sett filmen Llamma la ut. Försökte härma vad dem gjorde, men skivan överlevde.
    Mitt 360 överhettar inte heller eller har en DVD-läsare som låter som en jetmotor.
    Du har haft väldigt tur du....min repar inte heller skvor och blir inte överhettad men min DVD läsare låter som en dammsugare
    //Zimpan

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    22
    Precis det är en väldigt liten skara som har problem med repor på sina spel och överhettning och till och med jag har en helt problem fri box vilken man är mycket tacksam för!!

    /reed

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Tycker att det är dålig stil av microsoft att att lansera ett sådant stort och eftertraktat projekt over hela världen, oxå är den inte helt säker..
    Man tycker ju att ett företag som är så himla stort som Microsoft borde kunna sköta en lansering av en produkt säkert..
    Fast ändå så blir man ju inte förvånad när det är microsoft och Bill Gates vi pratar om.. Hans "floppar" är ju som sagt världskänd.. knepigt att dom har kunnat hållit sig på topp utan att ha gått i KK och någon annat tagit deras plats...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    22
    Min låter också ganska mycket. Jag har inte provat dvd "tilten" ännu. Tänkte prova med en dvd-film (dvd-r) när jag gör det.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Molndal
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    repa skivorna

    har spelat som en gnu de senaste dagarna och har inte haft några problem alls. tror inte det är någon fara så länge man låter boxen stå i lugn och ro

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Felet beror på att man ändrar sin xb360's ställning ifrån tex. ifrån vertikalt till stående eller vice-versa. Detta står i manualen, dvs du kan inte anklaga M$ att ha gjort en felaktig produkt.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jo det är väl det jag inneledde tråden med va? Om du skulle ha kollat länken, vidare så har faktiskt min kompis varit med om en pajjad skiva, hans Call of Duty 2 går inte igång alls nu längre...

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Oj då, ursäkta. Fannst han borde ändå ringa M$, kanske att dom ersätter... Man vet aldrig.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Jag hade ett oblivon men det blev sönderrepat av min 360. Det var inga vanliga repor utan djupa spår i skivan, men jag har skickat in den för service så man får hoppas att problemet är åtgärdat då

    Edit: Xboxen fick jag utbytt och verkar fungera som den ska.. Riktigt bra support av MS. !
    Last edited by k31; 2006-07-13 at 22:37.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mysiskatten Visa Inlägg
    tar upp en gammal tråd igen då. blev så less när 360n pajjade Spelet som jag köpte igår med en stor ring på skivan och då stod spelet helt stilla och jag satt helt stilla i min stol och ställde in för live! och andra inställningar när boxen började låta konstigt så jag körde ut släden med spelet och gjorde klart mina inställningar och körde sen in släden igen och vips så "To play this disc, put it in an Xbox 360 console" tar ut skivan och där var en stor vit fin ring. så på något sätt måste skivan börjat vobbla eller något

    någon som har testat denna fixen eller vet om det funkar?
    och hur höga och breda dessa kuddar är känns lite surt att beställa från utlandet några jäkla skumgummi saker

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 - Optisk konverter Toslink Optisk in -> Koax ut
    By gf_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 23:04
  2. Xbox 360 chip??
    By silent_duck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 190
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 10:52
  3. xbox 360 i bilen....wow
    By gurra_cc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 12:37
  4. Psxcare 360?
    By XboxLurv in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 20:49
  5. XBOX 360 spel på chippad XBOX
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •