Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Skumt fel vid flashning......HJÄLP!!!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Skumt fel vid flashning......HJÄLP!!!

    Skumt fel.... tänkte att jag skulle uppdatera mitt bios men så fort jag kommer in i Flashbios v3.03 så vägrar kontrollerna att fungera kan inte välja något i menyn... någon som har någon bra idé??? Har en Xecuter3 chip

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Har du testat att byta kontrollport?

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Japp

    Har provat alla portar med båda kontrollerna. Normalt funkar det men så fort man går in i programet så är dom helt döda

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    USB tangentbord, med usb-adapter?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22

    Red face

    Jag behöver oxå hjälp med detta. När jag kommer in i FlashBios menyn så funkar inte handkontrollen Hur fixar man detta på lättast sätt?
    USB tangentbord, med usb-adapter, hur skulle man koppla in detta?
    Hur mycket skulle det kosta om ni flashar om Chipet? Jag behöver hjälp snabbt annars slår jag sönder Xboxen.

    Mvh Jocke

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Har du orginal handkontroll? Har du provat med alla portarna?

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Jag har provat alla uttag. Jag har bara orginal handkontroll.

    Jocke

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Vad har du för chip?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Xecuter 3CE

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Testa med en kompis handkontroll (Helst Orginal). Ibland saknas vissa drivrutiner till olika handkontroller. Låna någons och testa. Fungerar Säkert!

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19

    ni som har fel på era bios

    hej ni som har fel på biosen vad använder ni för bios och dash då???

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    för det kan vara så lätt att ni bara behöver använda ett ftp program och en nätverks kabel till boxen och lägga in ett nytt dash uppdate t.ex. evox dash uppdate jag har själv haft massa peoblem med min box och fick själv leta på ny dashbord uppdate men det var lätt att fixa det så nu funkar allt bra

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    hejsan jag är ny på det här med chippning men jag och min kompis chippade mitt xbox med xecuter 3 och jag har även en frontpanel :P men det funkar inte, jag har inte testat att flasha det med bios än, men allt som händer när jag startar är att det blinkar rött om cdläsarens utmatningsknapp sen efter ett tag stängs det av skärmen förblir svart, inget annat händer än att det blinkar rött sen stängs det av vad har vi gjort för fel och hur kopplar man in usb uttagen till xboxet hittade inga matchande uttag till det....snälla hjälp mig...adda mig gärna på msn o hjälp mig steg för steg: Henrik_H84@hotmail.com

    Mvh Henrik Hansson

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av TheMuffinMan
    hejsan jag är ny på det här med chippning men jag och min kompis chippade mitt xbox med xecuter 3 och jag har även en frontpanel :P men det funkar inte, jag har inte testat att flasha det med bios än, men allt som händer när jag startar är att det blinkar rött om cdläsarens utmatningsknapp sen efter ett tag stängs det av skärmen förblir svart, inget annat händer än att det blinkar rött sen stängs det av vad har vi gjort för fel och hur kopplar man in usb uttagen till xboxet hittade inga matchande uttag till det....snälla hjälp mig...adda mig gärna på msn o hjälp mig steg för steg: Henrik_H84@hotmail.com

    Mvh Henrik Hansson
    Ni har lött något fel. Låt helst ett proffs ta över innan något går sönder på riktigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ....och hade jag sluppit spendera halva morgonen åt att radera dina inlägg med SAMMA FRÅGA spridda över halva forumet hade jag säkert orkat skriva ett mer utförligt svar...

    (morgonsur!)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    hehe sorry =D trodde att det var olika människor i dom olika forumen =S =P

    nu funkar det bättre, vi tror att felet är att det e glapp i pinheadet och lan sladden har gått av =/ för allt lyser med den lilla ikonen lyser rött. vilket som innebär att man e offline. men vi ska fixa de här nu =D tror vi =P

Liknande diskussioner

  1. Akut behov av hjälp vid flashning!!!
    By APC-mannen in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 11:57
  2. X2 Lite 2.3b Fel vid flashning med 4978.03 512K BIOS
    By Caspher in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 03:44
  3. Fel vid flashning!
    By Fry in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 17:21
  4. Hjälp med ett skumt fel i moddat xbox
    By booda in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 23:28
  5. hjälp med skumt fel xbox
    By spenne in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-06, 19:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •