Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Perfekt ljud - ingen bild

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Perfekt ljud - ingen bild

Har en xbox ståendes här hemma som det inte kommer någon bild från. Den är chippad med Aladdin Advance och man hör på ljudet att den startar både i chippat och o-chippat läge. Alltså det är inga problem att starta igång ett originalspel i originalläge samt en backup av det på en dvd-r i chippat läge Även musikcd funkar bra att spela.

Testade bränna ut den där video-resettern på en dvd-r men den verkar inte göra nån skillnad. Kan dock inte se om bränningen verkligen lyckades för jag har ingen annan xbox att testa med. Men skulle inte bilden på den funka i o-chippat läge även om ägaren lyckats sabba videoinställningen under chippat läge?

Hur pass vanligt är det att det är nåt med "videochippet" som ger upp? För inte borde det vara nåt fel på chippet eller lödningen om man hör att spel funkar bra i båda lägena?

Tacksam för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eepromet innehåller samma information oavsett om chippet är aktivt eller ej. Så blir videoinställningarna knasade så spelar det ingen roll om man kör original bios eller chippets bios. Kämpa vidare med enigmah, eller tryck i ett smartxx chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Nu har jag testat med ett par olika skivor med enigmah resettern och så har jag testat ta bort chippet och testa utan och det blev ingen skillnad. Tryckte sedan dit ett Duox2 istället men det funkade ju ändå inte.

Tyvärr hade jag inget smartxx chip tillgängligt och är inte så sugen på att köpa ett sånt för den sakens skull.

Sökte runt lite på google och såg en tråd där några hade haft problem med nåt "filter" som sitter ovanför videochippet? Är det något som ni på Psxcare har nån erfarenhet av? Eller någon annan komponent som kan ge sig? Det är en version 1.1

Liknande diskussioner

1. Ljud men ingen bild på Emulatorspel??
    By milax10 in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 17:51
  2. Ingen bild med SmartXX V2 och 1.6
    By Seb in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 10:47
  3. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:58
  4. Ljud men ingen bild
    By rempp in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-03-22, 00:44
  5. PS2 startar inte, ingen bild, inget ljud...
    By Hansi in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 11:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner