Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Räcker Duo-X2?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Räcker Duo-X2?

    Hej!
    Här kommer lite dumma frågor från nån som inte fattar nåt.
    Det ända jag vill använda x-boxen till är att streama film och musik via nätverket. Räcker det här chippet då eller blir det på nåt sätt bättre med ett dyrare chip?
    Är det nåt annat man behöver tänka på eller spelar den divx, xvid, dvd osv. från början?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så länge du inte strular till något med chippet fungerar det bra. Men jag hade valt SmartXX lt/opx som är mycket smidigare att "pyssla" med när man lägger in/byter bios eller råkar få problem med "eeprom" m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok! Tack för svaret. Blir nog SmartXX då tror jag.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Så länge du inte strular till något med chippet fungerar det bra. Men jag hade valt SmartXX lt/opx som är mycket smidigare att "pyssla" med när man lägger in/byter bios eller råkar få problem med "eeprom" m.m.
    hur skriver man inlägg/ ställer frågor????????????????????????????????????????

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Du klickar på "Ny Tråd" i menyn där alla frågor ligger.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    DUO-X2 Kan vara problem med chippet?

    Köpte ny xbox med Duo-x2. Den strullar och vill inte visa bränna dvd och spela kopior. Vanliga(originala) funkar som det ska. Vad kan det bero på?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vilken dashboard visar sig när du bootar?
    Vilket bios har du i chippet?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Du kanske har dålig media (skivor)... Prova med någon märkesskiva som verbatim tex, helst -R
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Här kommer lite dumma frågor från nån som inte fattar nåt.
    Det ända jag vill använda x-boxen till är att streama film och musik via nätverket. Räcker det här chippet då eller blir det på nåt sätt bättre med ett dyrare chip? Är det nåt annat man behöver tänka på eller spelar den divx, xvid, dvd osv. från början? Så länge du inte strular till något med chippet fungerar det bra. Men jag hade valt SmartXX lt/opx som är mycket smidigare att "pyssla" med när man lägger in/byter bios eller råkar få problem med "eeprom" m.m.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det räcker vät till det sen kan du installera XBMC som dashboard så har du en fungerande media maskin som du vill ha den till
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lehua768 Visa Inlägg
    Här kommer lite dumma frågor från nån som inte fattar nåt.
    Det ända jag vill använda x-boxen till är att streama film och musik via nätverket. Räcker det här chippet då eller blir det på nåt sätt bättre med ett dyrare chip? Är det nåt annat man behöver tänka på eller spelar den divx, xvid, dvd osv. från början? Så länge du inte strular till något med chippet fungerar det bra. Men jag hade valt SmartXX lt/opx som är mycket smidigare att "pyssla" med när man lägger in/byter bios eller råkar få problem med "eeprom" m.m.
    Den ända funktionen dom lite dyrare chippen kan ge dig är att dom kan vara lättare att montera, eller göra det lättare för dig att flasha om biosen om något skulle bli fel utan att chippet går sönder helt och hållet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Duo X3 till Version 1.6 c ???
    By MisterX in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 23:36
  2. Duo X2 Lite
    By crowner in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 07:43
  3. DUO x2
    By bikerunner in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 11:22
  4. Konstigt problem efter installation av duo x2 cromwell
    By Low-life in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 01:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •