Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Svart skärm men kanon ljud med duo-x2

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Exclamation Svart skärm men kanon ljud med duo-x2

Hej !!!
    Jag har just chipat en v1.6 med duox2 som så många gånger innan med kabel.boxen är helt ny upppackad funkade fint innan chippning men när jag satt i chippet så blir det bara ljud o ingen bild.Blev för bannad för jag har gjort detta säkert 15 ggr innan på samma version.Så jag kollade alla lödningar med lupp igen utan att hitta nått fel.Plockade bort chip o alla sladdarna,med samma resultat att det blir ljud o ingen bild (boxen som orginal).så nu har jag ofrivilligt köpt polarens xbox.till ingen nytta.Då jag jobbar som teletekniker och löder och lagar elektronik hela dagarna så misstänker jag att xcalubur chippet är kass.Men skulle vara tacksam för all hjälp som jag kan få med felsökning då jag saknar schema på sakerna.Eller om man kan beställa ett nytt grafik chip så byter jag det som test.Tacksam för att få den fixad till barnen ny när jag har (köpt ett ).. :-(

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Angry kollat vidare funkar med s-video men inte med chip????

Ok har smurfat i ett par timmar nu och komit fram till att den funkar som orginal fast bara med s-video och sätter jag tillbaks chippet så funkar den som vanligt med ejektknappen i s-video dock.Men startar jag med chippet på power knappen så händer NADA dvs chippet blinkar som det ska och ejekt knappen lyser grön men det är allt som händer dvs inget ljud eller bild.Så med andra ord startar den inte alls.har kollat all lödningar och testat bägge bankerna men stone dead.Varför funkar den bara i s-video.skulle testa med Enigmah Video Switch men det går ju inte eftersom jag inte får igång den med chippet.Tacksam för tips o råd till en som snart slaktar skiten o säljer den i delar,ja allt utom moderkortet !!!!!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Har samma probb själv.