Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: herre min fucking jävla gud.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    herre min fucking jävla gud.

    Nu är jag pissed. Ingenting fungerar. Chipet slutar fungera.. Efter lite forumande antar jag att det är mitt bios som har blivit förstört. Köper mej en usb-programmerare. Forumar lite till. Alla skriver att man ska titta på spider********* för att se hur man ska koppla. Är det bara jag som är dum i huvudet? Verkar som alla andra förstår det. Blablabla aluminiumfolie blablabla tejp. Om man klär chippet med folie kommer man inte åt kontakterna?

    Har suttit här i 2 timmar nu och försökt lista ut hur jag ska koppla usb-proggrameraren, för jag hittar inget någonstans. Visst fanns någon sida på geocities med bilder, men inte fan blev jag klokare av den. Och nu i ren desperation skriver jag detta inlägg, vid medvetande av att någon kommer knäcka mej totalt.

    Xboxen är det inget fel på, den startar som vanligt utan chippet. Men detta jävla chipp, det är fan snart så jag äter upp det och köper mej ett annat.

    Herre min fucking jävla gud.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Instämmer fullt! Hade först ett spiderchip 1.0, men den j-vla sk-ten, som f-n inte kunde funka en enda j-vla gång! Sen jag skaffa mig ett smartXX... Sen blev det fred på jorden
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Alltså, om man nu köper deras jävla chipp så ska det ju fungera. Funderar fan på att köpa ett nytt, men nu med alla julklapps-köp så är det lite pengar på kontot :/.

    Detta suger kuk.

    Men, detta smartXX...-chippet. Vad jag har förstått finns det ett smartxxchip som är lödfritt och ett som man måste löda. Är detta rätt? Vet att det är fel forum och att jag borde kolla upp det själv. Jag är inte direkt någon hejjare på att löda, och jag har inte råd att få det installerat för 500kr.

    Har ni något annat bra förslag? Jag har förstått att de bästa chippen måste lödas.

    Jag ska fan anmäla spiderchip till Plus på svt. Hoppas han sågar dom rakt av.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    134
    Respekt
    21
    smartxx LT OPX finns att köpa här
    sen kan man om mani nte vill löda köpa till en adapter som du hittar här (gäller bara v 1.6) alltså samma chip nackdelen med adaptern är att den kan lossna. så ge fan i att ge hela släkten och flickvän någrajulklappar och gå och köp dig ett nytt chip istället
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    På hemsidan borde de skriva "do not buy this chip unless you are stupid". Kollade runt lite på xbox-scene, plötsligt hittar jag en spiderchip-diskussion som slutar med; http://www.hackdabox.com/popsicle.jpg eller http://www.hackdabox.com/lego.jpg ...

    Jag menar, fixa det med lego eller en jävla glasspinne. Jag hatar Spiderchip.

    Grrrrr. Jag är arg.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Kolla här: http://www.geocities.com/darkdiablo6969/ . Jag tröttnade på hela jävla SpiderChippet. Jag lämnade in boxen istället så chippades den men DuoX 2. Nu funkar allt perfekt!

Liknande diskussioner

  1. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •