Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: nybörjar frågor om PSP

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20

nybörjar frågor om PSP

Hej!

Jag har tittat runt lite men inte lyckats hitta svaren jag söker så nu tänkte jag prova här.

Jag har fått tag på ett billigt PSP, men jag har några funderingar:

1. Om man har filmer codade i DivX ,Xvid kan man körra dessa på orginal firmware?

2. hur lång är igentligen batteri tiden? jag har läst något om 5 timmar? jag antar att det är vid aktiv användning? hur lång standby tid har den och ändras betteri tiden beronde på vilken firmware man kör?

3. Om jag vill kunna köra emulatorer och liknande, krävs det en speciell firmware då ?

4. Hur stora är PSP spelen i genomsnitt?

5. Om jag vill spela GTA som iso, är det då firmeware 2.0 som gäller? och isåfall kan man köra emulatorer på denne?

MVH
    Jimmy

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    1. Nej, du måste koda om dina filmer. Jag rekomenderar pspvideo9.

2. Ca: 4h vid aktivt spelande från umd. Något längre från minneskort. Detta varierar pga. vad du har för ljusstyrka på skärmen. Firmwaren påverkar (vad jag vet...) inte batteritiden.

3. Du kan använda firmware 1.0, 1.5 och 2.0 för emulatorer och liknande. Alla program/emulatorer fungerar på 1.0 och 1.5 (du kan bara spela iso's på dessa verisioner.) På 2.0 kan du spela ca: 70% programen (tror att typ alla emulatorer fungerar utom MAME emun.) På 2.0 kan du INTE spela iso's.

4. Detta varierar otroligt mycket på vissa spel är runt 100mb och andra rund 1500mb. Köp minnst ett minneskort på 1gb ifall du vill spela iso filer.

5. Du kan inte, än så länge, spela en iso av gta och en del andra nya spel. (som t.ex. exit och socom.)

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Tackar för det!

Så 1 GB s minne räcker ?

kan man formatera o lägga grejer på minnes kortet genom pspn? eller måste man ha en kort läsare också?

Är det någon viss hastighet som gäller? har sätt alltå från 4 till 15 Mb/sek.
    Sen kan man fråga sig på vilket vis detta minnet (http://www.*********.com/prod.php?id=50635) är specielt till psp?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    adr funka inte tydligen, men minnes kortet heter Lexar MemoryStick Pro Duo Gaming 1GB

Liknande diskussioner

1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 15:00
  2. Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 12:05
  3. psp 2.0 -> 1.50 varför gör man det?
    By tatueringen in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 21:06
  4. Webbsida med PSP designad för PSP 2.0 browsern.
    By ktd in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 02:02
  5. NYBÖRJAR FRÅGOR
    By Trinity in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 21:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner