Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hjälp med HD

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0

Hjälp med HD

Har nyligen köpt mig en Andersson Y70 HD och skulle vilja nyttja min chippade Xbox till denna. I dags läget så har jag ej original kontakten på min xbox utan någon som jag köpt i efterhand. En sån som det finns optical utgång på direkt på kontakten vid xboxen... Är nybörjare på det här med xbox HD och chip

Jag använder även Tv:n som dator skärm. Och som ni kan se på på länken http://www.netonnet.se/ så finns det en VGA kontakt och en DVI kontakt på tv:n.... Vad behöver jag köpa för att allt ska fungera smidigt? Vill ej koppla i och ur kontakter och sånt... Läste om något program man behöver för att ställa in xboxen? Hur fungerar detta? Och det här med Pal och Ntsc. Om man ändrar sånt. Då kan man väl inte spela alla spel eller har jag fel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs de klistrade trådarna och beställ en x2vga adapter
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Hejsan....jag har ett problem.....här suttit och läst allas inlägg nu i ett par timmar för att få tips men får det ändå inte att funka.
    Jag har en plasma "Pioneer PDP435HDE" Den är HD förberedd.
    Jag har en xbox som är chippad hos er med SmartXX.
    Jag har köpt XBOX original "Advanced HD pack"

Innan jag koppla in den så gick jag in på programmet Enigmah Videomode Switchdisc som fanns i xboxen och där ställde jag om till NTSC med min gamla sladd. Då blev allt svartvit. Sen koppla jag i min nya sladd och då får jag ingen bild alls.
    Jag har inte använt alla 5 sladdar, bara de 3 som sitter i rad, dvs grön,blå,röd.
    De sista 2 är väl ändå bara för ljudet och jag har inga lediga platser i min förstärkare för någon optisk kabel som går från XBOX original "Advanced HD pack". Därför har jag inte kopplat in de 2.

Vad har jag gjort för fel?!
    Snälla någon som har några tips??

Tacksam för svar!!

/Magnus

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har gjort rätt med det du gjort på xboxen. Dags att prata med någon där du köpte din TV för att få veta varför den inte vill visa bilden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla att du inte förväxlat blå och grön kabel i mörkret bakom tv:n...då blir det inge bild...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova även att koppla röda, gröna, blåa kabeln (en i taget) till tv:ns composite video ingång (gula) eller via scartadapter, en av dom brukar ge svartvit bild kommer dock inte ihåg vilken av dom. Det borde räcka så att du kan aktivera 480P osv i ms dashboard, vilket kanske hjälper om din tv vägrar visa 480i via komponentvideoingången.

Liknande diskussioner

1. Ingen video i en 1.4/1.5 med X2.6(4983.06)... hjälp!
    By syko in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 10:59
  2. Behöver hjälp med DVD Bränning
    By Danilak in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 11:47
  3. HJÄLP med NTSC spel!
    By Tobbee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 18:53
  4. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 17:02
  5. Hjälp med att översätta xbplayern till svenska