Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Hd Advance 3.0 hittar ingen hd

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Hd Advance 3.0 hittar ingen hd

    Jag blir lätt lagom irreterad nu, har suttit i timmar och försökt hitta min hd, Har byglat den på alla tänkbara sätt. Disken är en IBM Deskstar 60Gb. Funkar det inte med en sån eller måste jag formatera den på något speciellt sätt innan. Please help me
    /Linus

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    Hdd ska byglas som master, formatet måste vara FAT32 och enligt HDAdvance hemsida ska den fungera, annars rekommenderas Maxtor,s hdd.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Folk har fått Deskstar-diskar att fungera med HDAdvance förr, fast jag har inte sett någon köra så liten disk som 60Gb.
    http://ps2drives.x-pec.com

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok, den ska alltså vara i FAT32 men när jag försöker formatera den i de så säger datorn att disken är för stor för fat32. Jag blir ju inte klok på detta. Borde inte HdAdvance upptäcka disken o fråga om jag vill formatera den?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, hd advance skall formattera den. FAT32 är ett villospår, används inte alls av hd advance...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jaha, Då vet jag inte vad jag ska göra. För Hd advance hittar då ingen HD. Kanske skulle prova med en annan. Men De står ju på deras hemsida att denna ska funka, Kan de ha något att gör med att min Ps2 Är för gammal? Köpte typ den första som kom ut

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19

    Wink

    Formatera om hdd i dosen på datorn till FAT32, när du sen stoppar i den i ps2:an så gör den en liten formatering själv som tar typ 1 minut. Har du svensk modell behöver du inte vara orolig, det är bara dom tre första japanska modellerna som inte fungerar med HDAdvance (SCPH 10000, SCPH 15000 and SCPH 18000). (Fick redigera om här, lite svårt med stavningen nu på kvällskvisten ).
    Last edited by Nalle Puh; 2005-12-22 at 00:23.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ok, nu har jag provat de med men inget funkar o jag har provat 3 olika hds men den hittar ingen av dem. Tålamodet börjat tryta. Tänker ju fan inte lägga typ 400 på en cd skiva som jag inte har någon användning för! Jag fick föresten någon liten plastbit med i paketen som skivan ligger i som de står slick-card.net på. Den ser ut som om den skulle sitta där minneskortet sitter den är snevriden till vänster också, Ska den va med någon stans?
    Last edited by Lanemyr; 2005-12-25 at 20:59.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, det är en slidetool och används om man skall installera brända spel på en ochippad ps2:a. Mycket bättre att låta bli den och köra in spelen direkt från en pc till disken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    Vet inte riktigt vad felet är Lanemyr.... men jag utgår från att hdd är partitionerad och formaterad i FAT32 format, är den i NTSF format kan det hända att din ps2:a inte hittar hdd, förvissa dig om att hdd är korrekt ansluten till din ps2:a nätverksenhet (så du inte har glapp på några kontakter).
    När din ps2:a hittar hdd vill den formatera (och det vill du givetvis). Som Hansi skrev så är det bättre att installera spel direkt från pc:n, dels går det snabbare, du spar på linsen för det andra så kan installera backupper utan chip.

    Fungerar inte detta kan jag inte annat än rekommendera en Maxtor hdd om du nu vill spela från hdd.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja de enda jag kan tänka mig att de är skulle vara att de är något fel på nätverksadaptern, fast de verkar ju som om ps2an känner av hdn då fläkten arbetar anorlunda, kan iofs vara något fel på just ide kontakten på nätverksadaptern, Ska prova på ett annat ps2 o se om de händer nåt

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    Har kollat runt lite Lanemyr, om du har DMS4 Pro chip måste du tydligen flasha om ditt chip med ToxicOS, den är speciell för att köra spel från hdd och är endast till Pro versionen.
    Last edited by Nalle Puh; 2005-12-26 at 18:46.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    saken är den att jag har inget chip alls, har jag uppfattat de hela fel. måste man ha ett chip för att köra hd:n?
    Last edited by Lanemyr; 2005-12-27 at 12:45.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, det skall fungera direkt med hdloader. Du kanske har någon konstig partitionering på hårddisken som gör att hdloader inte kan formattera. Prova rensa alla partitioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har kört en killdisk på hd:n men inte funkar de för de. Märkligt att de bara är jag som har problem med detta

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    När jag skulle ha min ps2 hdd som som extra pc hdd var jag tvungen att göra en helt ny partitionering, tror det är samma sak omvänt. Jag brukar använda win 98 eller millenium startdiskett och göra det i dos den vägen, när du kommit in i Fdisk väljer du det allternativ som passar dig bäst, har alltid lyckats med partitionering och formatering på det viset, har du inte allt för stor hdd tar det inte så lång tid.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok. tack ska prova de o se vad som händer

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Advance LIVE programmerare
    By Stan64 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 20:20
  2. HD Advance 3.0 Problem
    By dreamersReQuiem in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 00:03
  3. Problem med HD Advance från MC
    By Hanson in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 13:27
  4. Hittar ingen tråd???
    By Havoc in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 00:06
  5. Ingen bild med advance scart
    By Kaiser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-20, 19:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •