Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Felkod 13 Service Required..... HJÄLP!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Felkod 13 Service Required..... HJÄLP!

tja

skulle installera en större hd ida´en 160gb... så ja stoppa i superdisc o låste upp orginal hdn, stoppa i 160gbn o skulle starta, men nu står det bara "13 Service Required. Call Customer Support." o ja kan inte boota org xbox dash el nått annat. vad jag kan tänka mig e att mongot som installerade chippet tog bort org dash !?!. vet inte vilkt chip ja har heller. Detta e nått nytt för mig, har installerat stor hd på en annan box me douX2 chip o de va inga problem alls...

Akuthjälp behövs !

tac´k på förhand

//uspmaster

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    dum fråga men du installerade väl superdiscen på hårddisken?
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Malmö
    Respekt
    21
    när skulle man installerat superdisc?
    vi låste bara upp den gamla hdn me superdisc sen tog vi ut den.. o satte i den nya..
    ¤ X-Box [v.1.6][Duo X2 Chip][160GB Seagate 7200 RPM][Papst 12dB Fan][BioHazard Jewel][Röda lysdioder runt juvelen]

¤ PsTwo [v.12]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sätter du i en ny hårddisk så är den ju TOM

Inge dashboard, ingenting...

Superdisc kan installera original dashboard och evo-x dashboard, så blir allt trevligt och bra igen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Malmö
    Respekt
    21
    ja, men den bootar ju inte... kommer bara upp:
    "13 (el 16 skiftar) Service Needed. Call Customer Support."

o sen står den bara där o blinkar rött o grönt...

helt sjukt
    ¤ X-Box [v.1.6][Duo X2 Chip][160GB Seagate 7200 RPM][Papst 12dB Fan][BioHazard Jewel][Röda lysdioder runt juvelen]

¤ PsTwo [v.12]

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

!

vi lämnade in xboxen idag till ett ställe som ska stoppa i ett chip för vi hitta inget chip o där var ingen åverkan på lapparna under boxen. vi har kollat.. kan det finnas under moderkortet? naa skulle inte tro det. de ringer senare vi får se om de kunde hitta nåt chip eller stoppa i ett nytt så gör vi ett nytt försök senare annars skriver vi här igen, ne0 sa att det var ett av de bästa chippen de skulle stoppa i

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "ingen åverkan på lapparna"

Hur fick du in hårddisken då?? Eller var det du som rev upp lapparna första gången?

Isåfall har du en "softmoddad" xbox, och i och med att du låste upp originalhårddisken så måste den chippas för att bli brukbar igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    ""ingen åverkan på lapparna"

Hur fick du in hårddisken då?? Eller var det du som rev upp lapparna första gången?

Isåfall har du en "softmoddad" xbox, och i och med att du låste upp originalhårddisken så måste den chippas för att bli brukbar igen."

då var den alltså softmoddad för jag o ne0 rev upp lapparna vi tackar för ditt svar o hoppas på det bästa jag kommer skriva här senare igen tack o hej så länge

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    "ingen åverkan på lapparna"

Isåfall har du en "softmoddad" xbox, och i och med att du låste upp originalhårddisken så måste den chippas för att bli brukbar igen.

har glömt o skriva men det var solm du sa att den var softmoddad den funkar strålande nu ;

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    jag får oxå error 13. jag har softmod innan, evox installerat på den gamla orginala hddn, men när jag byter till en ny 300gig hdd så vill den inte starta (bara code 13)

jag har lagt allt i den nya hddn med hjälp av en linux boot disk via datorn.

kan nån snälla hjälpa mig oxå.

edit: jag har inga problem med att locka eller unlocka nya hddn, jag har xbox 1.6 och det funkade fint på den gamla hddn och det funkar fortfarande om jag sätter tillbax den

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Är du säker på att det ligger softmod på den nya hddn?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    jag har löst problemet genom att formatera disken med ntsf format i winsow sen så stoppade jag in linux boot skivan till xbox och installerade om xboxen och då funkade det, innan dess så har jag försökt med allt, skummt alltså :/

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Den var nog Fat-32 innan... Xboxet kan inte se hddd'n då, har även jag märkt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    HJÄÄÄLP jag har samma problem för jag gick in o ändra lite i XboxMediaCenter.xml för
    att autostarta XBMC. Nu får jag C13 och jag vet inte hur jag ska göra med min 814mb superdisk.iso?

ahhh.. hjälp

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    When i try to load the original bios it says \"service required call customer support\" what should i do to fix it?
    It have the number 13 in the left corner.
    I have no problems of loading ms dashboard from XBMC though.
    Kind regards from Jesper

Liknande diskussioner

1. Service required. Call customer support
    By GurrA100 in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 14:32
  2. Service required, Call Customer Support.
    By nEXzEr in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 16:19
  3. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19
  4. Felkod 13 och 16!
    By cubba in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 23:06
  5. Service required. Call Custumer Support
    By PutteBjork in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-01-14, 21:36

Bookmarks