Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: SCPH-30001 R NTSC/US - Compatibel med DMS4 Lite?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22

SCPH-30001 R NTSC/US - Compatibel med DMS4 Lite?

Jag har möjligheten att skaffa en ny Astral Blue NTSC US PS2 consol, av model SCPH-30001 R. Det är altså en Amerikansk PS2, och jag undrar om den är kompatibel med DMS4 Lite?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, alla moderna chip (de vi säljer...) passar ju i alla ps2 modeller...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Bra, då ska jag försöka ordna en sån.
    Last edited by Hikusaak; 2005-11-03 at 08:04.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tänk på att usa ps2rna inte kan spela upp PAL dvd filmer bara. Åtminstonde inte med det chippet. Jag har läst att O2 chippet skall kunna fixa det, men har inte testat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Okej. Jag har en vanlig DVD spelare, så det gör nog inget. Allt jag ville var bara att hitta en ny standard PS2 till att spela på.
    Men jag läste att jag får med en ström kabel converter så att det fungerar med på Europeiska uttag. Det påverkar inte linsen negativt på nåt sätt?
    Eftersom jag läste att inte bara damm kan orsaka att linsen läser av dåligt, men ochså strömfel.
    Last edited by Hikusaak; 2005-11-03 at 08:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Se till att du får en kraftig konverter som klarar minst 60W kontinuerligt. En s.k. reseadapter bränner både sig själv och ps2:an även om det står "2000W" eller liknande på den... Annars kan du få en 220V nätdel för 500:-

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Med nätdel, menar du att ny byter ut själva nätdelen mot en standard, så att jag kan använda min vanliga kabel?

I så fall, kan ni inte operera ut en från min gamla PS2 och lägga in den i den nya istället, för en lägre summa?

Och det stod att man skulle få en "Step-down converter" Vet inte riktigt om den är bra eller ej.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, precis, vi byter nätdelen mot en 220V från en skrotad europeisk ps2.

Det är inte säkert att din nätdel passar. Det är inte samma i alla versioner av PS2.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Ah okej. Min är från den första versionen av PS2.
    Men det låter som en bättre idee än att använda en converter, så jag kör nog på det.
    Men det lär bli ganska dyrt med allt, så jag kanske måste vänta en månad eller två om jag ska bygga om den och byta nätdelen.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan få chippning + nätdel för 1400:- totalt om du vill.

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. XFlash ihop med X2 Lite? 256/1MB Bios?
    By goldfish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:30
  4. XBOX med X-ecuter 2 lite chip
    By donkey_kong in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 20:41
  5. Boota med AR2 och NEO 2.2..lite problem.
    By wmadoss in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-08-29, 22:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner