Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Dött chip eller något annat? (PSTwo + DMS4 Lite)

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Dött chip eller något annat? (PSTwo + DMS4 Lite)

    Köpte en PSTwo och ett DMS4 Lite för över 1 år sedan och lödde det själv och det fungerade hur bra som helst fram tills nån månad sedan (orkade inte bry mig direkt då men nu blev jag suger igen så däför frågar jag först nu).

    Med chippet i så startar den först upp efter en eller två softreseter och läser orginalspel utan problem. Dom jag bränt själv går dock inte alls (Står att man ska stoppa i en PS/PS2-skiva). Om man startar ett orginalspel och sen ska ladda ett nytt måste man först stänga av den helt och softreseta igen för att den ska starta på nytt.

    Tänkte direkt att chippet måste vara dött så jag lödde ur det och då startade den som den ska göra och läste orginalskivor som den ska. Nästa tanke var då en lödning som lossnat så jag lödde om alla sladdar och testade med chippet igen. Men det var samma fel igen, brända skivor funkar inte och problem med att starta den.

    Det jag då undrar är om någon råkat ut för något liknande och vad som var fel då? Jag gissar på att chippet kanske har dött, (är det vanligt, ger det dessa symptom?). Men det kanske har hänt något med själva enheten istället, och då hjälper ju inte ett nytt chip. Om det bara är chippet så får det väl bli ett nytt.

    Hjälp/tips önskas iaf!!!!

    Har installerat Matrix PIC-fix (http://www.infinitymod.com/cgi-bin/m...?page=laserv12). Kanske inte den nyaste fixen men den bästa som fanns då. Och den läser ju orginalskivor och hittar dom brända så lasern är nog ok.

    mvh
    Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ingen som har någon idé alls?

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    nå mupp me chippet...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. XBOX med X-ecuter 2 lite chip
    By donkey_kong in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 20:41
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 13:23
  4. flasha eller nytt chip?
    By Xbox newbie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 18:13
  5. Flasha ditt eget extender chip.
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 18:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •