Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Live tjänsten För oss i Sverige

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21

    Live tjänsten För oss i Sverige

    alltså det känns som att vi här i sverige (kanske fler länder) inte får så mycket grejer på xbox live o tanka ner!

    Man har läst lite här o där att dom i USA har fler demos spel och film trailers o ladda ner på xbox market place!


    King kong tex ska finnas ett demo på att i USA
    call of duty 2 fanns redan på on-off/s test spel maskin som demo 2 december
    Project gotham racing fanns det ett spelbart demo av innan konsolen kom ut!
    mission imposible 3 trailer finns o dra ner på live i USA
    x-men 3 trailer..


    Varför har vi inte tillgång till samma saker på live här i Sverige?
    Fy fan va dåligt och kränkande av Microsoft!!!

    Betalat nästan 8000 för 360 med spel o grejer!! o så kan dom fan inte ens ge ut nått nytt på marketplace på julafton!! de dåligt det

    tänker inte köpa nån engelsk B tidning bara för att få ett demo som ska vara 4free! (lite starka ord här o där men va f**!

    Nån som vet varför vi inte har tillgång till fler grejer?

    Har för mig att det nu är 2 veckor sen det kom nått nytt på marketplace förutom dom dåliga musikvideos med skit grupperna som bara några känner till!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    skicka ett mail till vår käre Bill på Minimjuk (Micro$oft) och fråga varför han avskyr oss vikingar som är så vänliga att vi delar med oss utav våra spel till andra(i form av fildelning, vi har ju thepiratebay, världens största bittorrent-tracker just här i sverige)....

    Man vet ju inte, det kan ju vara en anledning...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    Hur är det med spelen man kan spela online, tex klassiska Gauntlet som jag läste man kunde köra om man hade silver eller guldpaket. Går inte det heller att köra här i Sverige?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, gauntlet, smash tv m.fl. antika spel är med
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    På amerikanska xbox.com står det att så gott som alla antika spel på xbox live market place har HD-stöd för 720p eller 1080i. När jag är inne på den svenska delen på xbox.com står det att inget av spelen har HD-stöd. Är det en tryckfelsnisse eller har de berövat oss HD här i Sverige av nån anledning?

    Någon som vet?

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    jag har hd på alla mina 360 spel iaf. tex quake4 need for speed MW och call of duty 2

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21
    Fast de är väl spel du köpt i affären? Där har alla HD-stöd.

    De jag undrade över var de du kan ladda ner gratis (eller till en låg avgift) på Xbox Live Market Place. Ja, du vet de gamla arkadspelen typ Gauntlet.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag förstår inte varför du är så förbannad, det ENDA som amerikanarna, för tillfället åtminstone, får som inte vi europeer får är mission impossible 3 trailerna, X-men 3 och två andra trailers. Och om du så gärna vill se dem så kan du gå till Apples hemsida http://www.apple.com/trailers/ . Det är dessutom en rejält bättre kvalitet på filmerna på Apples hemsida än de få man kan ladda hem från marketplace, och man kan få upp till 1080p upplösning från Apple.

    King Kong går inte att ladda hem som demo på amerikanska marketplace, det finns endast som demospel hos återförsäljare (eller hos folk som laddar hem spel)
    PGR 3 finns också som demospel hos återförsäljare, men där är det fullspel och ingen minivariant. Och anledningen till att PGR 3 inte fanns som spelbart demo innan lanseringen var att det på de flesta ställen inte ens fanns demoenheter uppsatta då. PGR 3 går inte heller att ladda ner som demo på marketplace, vilket jag tycker är riktigt korkat, varför inte använda marketplace och lägga ut demos så folk får pröva?
    Call of duty 2 var tillsammans med Kameo och King Kong de första demospelen, men bara Kameo finns att ladda hem på marketplace, både i USA som i europa.
    Full Auto finns, som du skrev, bara som demo i den officiell Xbox-tidningen, som bara säljs i USA och Storbritannien. Förhoppningsvis kommer den också till marketplace inom kort. Sen i februari är det bekräftat att Saint's Row kommer som demo, det är något att längta till .

    Två veckor var det inte (vart har du vart?), för några dar sen kom ju Condemned och Quake 4 som demos, och igår kom Fight Night 3 också som demo, dessutom finns det andra nya saker att dra hem.

    Jag föreslår helt enkelt att du lugnar ner dig och sen besöker Apples hemsida och laddar hem de trailers du är så intresserad av.

    Och sen, alla 360-spel (retail och arcade) stödjer minst 720p, för att släppa ett spel så är det ett av kraven.
    Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    de ju precis det som är det konstiga!


    varför ska amerikanarna,få mission impossible 3 trailerna, X-men 3 och två andra trailers!

    Vad är det som gör dom så speciela? har jag betalat runt (8000 med spel o stuff) så tycker jag att jag ochså borde få se alla saker som dom slänger up på marketplace för har dom det i USA så tycker jag att anndra länder ochså borde få tillgång till att.

    Och sen varför ska jag in på http://www.apple.com/trailers/ .?????

    Har microsoft nått annat hemligt market place där för oss här i sverige?
    vill inte se några trailers där dom borde finnas på marketplace och det gör dom tydligen... i USA
    All material som finns på marketplace i USA borde finnas runt om i världen för alla som köpt en 360!
    en sista grej, jag postade att jag saknade spel demos några dagar innan quake4 o condemned kom ut på marketplace.


    så frågan e nog (vart har du vart?!!),

    Köpte en engelsk tidning med full auto demot och king kong.

    o sen funkar ju Kiosk demo skivan utmärkt

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Dom har Bill gates på sin sida...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21

    Found this

    "posted an article explaining how you can download marketplace content that is not available for your region.
    North-Americans users usually get all content, but other regions often get new demos or movie trailer later or in the worst case never.
    The 'Fight Night Round 3' demo for example, released yesterday in N-America, is not available in all countries.

    The idea is fairly simple. Make a new passport .NET account (and apply for a hotmail account) and put as country the country where the demo/trailer is available. Then create a new profile on your Xbox 360 and chose for a free Xbox LIVE Silver account and link it with your new hotmail account you made above.
    So, just make 3 new Xbox LIVE Silver accounts linked with a passport/hotmail account with US, Japanese and European address and you'll get access to everything "


    Där ser man Nån som orkar prova? japanerna har ett tetris spel på deras arcade.. på japanska då

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ja har redan provat har ett japanskt,svenskt o amrikanskt konto på live o de skiljer sig int så jätte mycktet åt bara att japan har nästan igan demo spel på live utan bara en massa trailers för spel o film usa o sverige skiljer sig int heller åt så mycket bara att dom har nåra trailers som vi i sverige int fått än dom har inga demo spel som vi inte har

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Postal
    de ju precis det som är det konstiga!


    varför ska amerikanarna,få mission impossible 3 trailerna, X-men 3 och två andra trailers!

    Vad är det som gör dom så speciela? har jag betalat runt (8000 med spel o stuff) så tycker jag att jag ochså borde få se alla saker som dom slänger up på marketplace för har dom det i USA så tycker jag att anndra länder ochså borde få tillgång till att.

    Och sen varför ska jag in på http://www.apple.com/trailers/ .?????

    Har microsoft nått annat hemligt market place där för oss här i sverige?
    vill inte se några trailers där dom borde finnas på marketplace och det gör dom tydligen... i USA
    All material som finns på marketplace i USA borde finnas runt om i världen för alla som köpt en 360!
    en sista grej, jag postade att jag saknade spel demos några dagar innan quake4 o condemned kom ut på marketplace.


    så frågan e nog (vart har du vart?!!),

    Köpte en engelsk tidning med full auto demot och king kong.

    o sen funkar ju Kiosk demo skivan utmärkt
    Jag förstår fortfarande inte varför du är så förbannad, och tror du verkligen MS kommer att låta dig få se dem "heliga" filmerna på ditt 360 bara för att du hela tiden skriker ut att du spenderade 8000 spänn? Tror du att du är värd mer för det eller?
    Sen så kommer ju inte M:I 3 förräns om flera månader hit, och X-3 har ju inte ens ett datum! Du får nog se att vi också får se de trailers på marketplace närmare filmernas lansering.
    Och varför du skulle gå till apples hemsida var för att du verkar besatt av att se dem filmernas trailers.
    Och ursäkta då att man sket i att kolla exakt när du skrev inlägget.

    Hade det vart att de i USA fått flera demos av spel man verkligen ville ha, eller något annat lika värdefullt exklusivt hade jag fattat varför du var så förbannad, men nu handlar det ju bara om några trailers! Som du med största sannolikhet också kommer få se snart i svenska marketplace.
    Last edited by Halligalli; 2006-01-07 at 06:53.
    Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Köpe mig en 360 idag. Är inte det minsta imponerad av den men det jag heller inte väntat mig att bli så det är lugnt. Första riktigt next generation kommer bli Ps3 och den kommer rocka stenhårt! X-Box 360 är en X-Box 1.5 och inget annat...

    Nu ett par veckor efter senaste posten verkar det iaf som om vi Svenskar får ta del av det mesta innehållet men vilken JÄVLA seg lina dom har på MS! 100MB tar ju evigheter att ta hem. Sitter med 100Mbit ner och tankar jag 100MB från "nätet" tar det ingen tid alls. Sitter MS servrar på modem eller vad är det frågan om?
    Ett demo på 600MB tar ju upp mot 20 minuter att dra hem. Verkligen uselt av MS.

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Dom har Glocalnet....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det är lågt...

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    På alla sätt....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av ktd
    Köpe mig en 360 idag. Är inte det minsta imponerad av den men det jag heller inte väntat mig att bli så det är lugnt. Första riktigt next generation kommer bli Ps3 och den kommer rocka stenhårt! X-Box 360 är en X-Box 1.5 och inget annat...

    Nu ett par veckor efter senaste posten verkar det iaf som om vi Svenskar får ta del av det mesta innehållet men vilken JÄVLA seg lina dom har på MS! 100MB tar ju evigheter att ta hem. Sitter med 100Mbit ner och tankar jag 100MB från "nätet" tar det ingen tid alls. Sitter MS servrar på modem eller vad är det frågan om?
    Ett demo på 600MB tar ju upp mot 20 minuter att dra hem. Verkligen uselt av MS.
    Du är inte den enda köpte en vid jul sålde den innan nyår
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag ska iaf införskaffa en PSP innan 360. Och enda anledninge till att jag nån gång i tiden skaffar en 360 är om det skulle komma chip/homebrew lösning.... Eller om nån skänker en...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo, jag har mer kul med min PSP än 360! PSPn är jäkligt härlig. Använder den dagligen!

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kommer bli min dagliga rutin också....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Formatera original HD för Live?
    By marukusu in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 04:24
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. För jävla dåligt av er!!!
    By rövatov in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-10, 18:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •