Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilken kabel ska jag välja?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Vilken kabel ska jag välja?

Hej!

Är det någon som kan tipsa mig om vilken kabel jag ska köpa, det jag vill ha är digitalt ljud från min xbox, antingen via optiskt eller via "digital komposit" (vet inte vad det heter) sen bilden ska gå via s-video så jag kan använda min förstärkare som videoswitch.

Jag kör detta upplägg redan idag fast med orginalkabeln och då endast analogt ljud och bild via komposit vilket inte är det roligaste.

Om jag läser rätt så verkar "Advanced AV pack till XBOX (original)" vara korrekt men som jag ser på bilden så verkar det endast vara vanliga rca-kontakter för ljudet? Finns det någon billigare variant av denna som fungerar lika bra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Advanced AV pack gör precis det du vill göra.

Tycker du den är för dyr så har vi även

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=8
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Tack för svaret Hansi!

Kan du bara bekräfta vilken sorts kabel det är för det digitala ljudet på "Advanced AV pack till XBOX" respektive "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld"

Om det är optiskt på båda behöver jag en optisk kabel eller ingår dessa? I det senare paketet ingår det en S-video-kabel eller behöver jag köpa till denna? Som jag ser det så verkar det inte ingå någon kabel förutom en scart, vilket jag inte kan använda.

Hoppas att inte posten är allt för långsamma såhär i mellandagarna...

En sista fråga... "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld" är det möjligt att koppla lös scart-kontakten och dess kabel eller är den fast "klumpen"?
    Last edited by PUT440; 2005-12-27 at 13:37.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste köpa till optisk kabel, det ingår inte till dessa kablar.

Du måste köpa till s-videokabel om du inte redan har någon till "rgb+svideo...." kabeln, det är bara en hona på själva kabeln. Scartdelen går inte att koppla loss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    måste man alltså köra med optiskt för att få digitala ljudet....well that sucks

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    man kan också modda in en koax utgång... kolla min tut...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. 1.0 eller 1,6. vilken ska jag modda?
    By mr_johan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 12:18
  2. Vilket ska jag välja?
    By zhyper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 17:15
  3. Vilken PS2 ska jag köpa? (för att chippa)
    By infuriate in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 23:07
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  5. Vilken bios modell ska jag använda?
    By Jocke K in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 14:14

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner