Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Trådlöst nätverk

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Trådlöst nätverk

    Måste man använda xbox 360 egna nätverksadapter för att få trådlöst eller går det på något sätt att t.ex. använda D-link eller något annat märke?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Jag kör en netgearbrygga .. fungerar perfekt.
    //yabbah

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    funkar det med en sån här med eller?

    http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305053&cks=PLS
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    ja det gör det...kör själv på det sättet.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Åfan, har 360:an drivrutiner för diverse USB nätverksprylar och inte bara originaladaptern?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Bakom datorn
    Inlägg
    63
    Respekt
    22

    Bara så att ni vet

    Ska ni som jag bygga hemmanätverk för att använda MCE 2005 och dra full nytta av 360 som extender så är det inte många "trådlösa" routers som fungerar. De som har ceritfiering av MS$ fungerar hyfsat dock är tråd att alltid föredra. Jag hade ett h-vete innan TV-bilden fungerade bra via extendern.

    Nåja, MCE 2005 svensk + 360 + pioneer 436 plasma=mysigt som sjutton

    Trevlig helg

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    bra då köpper jag en sån då så slipper man köpa deras orginal leksak
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Räcker det att köpa 2 st CNet Wireless-G USB Dongle 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2 och sen funkar det eller behöver man ngt annat i datorn..

    Mvh

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Effoc

    Vad har du köpt och fungerar det?Vad har du för router?

    Jag funderar på trådlöst också,detta då jag har tv och x360 uppe på andra våning.
    Har en Dlink router 624+,som jag hört inte skall komma överens med x360 och dess adapter.Någon som har tips och råd på vad jag skall göra?Känns tråkigt att behöva punga ut med 1000 spänn på en ny router då denna routern annars fungerar bra.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Alltså!

    Kan man använda vilken !!USB!! dongle som helst till XBOX 360?

    har någon exakt sånhär som funkar eller? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305053&cks=PLS

    Skulle ni kunna tala om vilka som lirar helt ok här?

    TekComm har tex såna för ca 225kr 54mbs. Detta är ju helt klart självklara valet om det funkar med TekComm, C-Net, D-link, Netgear osv osv så man slipper köpa Microsofts egna XBOX 360 Wireless adapter för typ 3 dubbla priset.

    Om någon Wireless router har problem med microsoft´s dongle, spelar ju mindre roll i denhär frågan.

    Frågan från början var om vilken som helst /vilka /någon som har / testat några dongle modeller som fungerar till XBOX 360, alltså vilka funkar med 360:n utan problem?

    Kan någon svara?
    Last edited by kimozoft; 2006-02-22 at 16:41.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av machine
    Effoc

    Vad har du köpt och fungerar det?Vad har du för router?

    Jag funderar på trådlöst också,detta då jag har tv och x360 uppe på andra våning.
    Har en Dlink router 624+,som jag hört inte skall komma överens med x360 och dess adapter.Någon som har tips och råd på vad jag skall göra?Känns tråkigt att behöva punga ut med 1000 spänn på en ny router då denna routern annars fungerar bra.
    Har samma fråga som dig, har du löst ditt problem? Hörde av en god vän att man kan uppdatera rautern, så att den fungerar. Skall höra mig för ytterligare. Annars är frågan om det är någon mening att köpa något annat än MS XBOX 360 orginal nätverksadapter, dden kostar ju ca 700sek, och den håller vad den lovar, eller?

    Hör av er.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har en D-link 614+ som är xbox kompatibel körde den och en D-link DWL810+ till min Xbox funkade kanon. Nu har jag en 360 och nu kan jag inte kryptera anslutningen om jag kör med 810+. För 360 känner bara av att en lankabel är inkopplad.
    Om jag köper en usb dongle kommer den hittas av 360 så jag kan skriva in min krypteringsnyckel?

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Här igen. Har nu köpt en nätverksadapter orginal till 360. Jag har en D-link 624+, och jag får den inte att fungera. Det är sagt att denna skall fungera då jag har hört mig för av några snubbar som skall kunna detta. Jag får hjälp i nästa vecka av ett par riktigt duktiga grabbar att kontrollera allt. Problemet ligger i att min router inte släpper in min adapter. Man kan se mitt nätverk hemma i x-boxens inställningar, men den kan inte ansluta. Någon som har en idé vad detta kan bero på? Man blir så trött ibland på skitsaker som man bara vill att det skall ungera...

    Tack för alla inlägg.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xboxens originaladapter är väl ökänd för att INTE ha stöd för diverse säkerhetsprotokoll/krypteringar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21

    Unhappy

    Citat Original inlägg av machine
    Effoc

    Vad har du köpt och fungerar det?Vad har du för router?

    Jag funderar på trådlöst också,detta då jag har tv och x360 uppe på andra våning.
    Har en Dlink router 624+,som jag hört inte skall komma överens med x360 och dess adapter.Någon som har tips och råd på vad jag skall göra?Känns tråkigt att behöva punga ut med 1000 spänn på en ny router då denna routern annars fungerar bra.

    behövde inte köpa den räkte med att min kompis pappa gett upp hoppet med sin så han drog kabel han med
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    För alla D-link DI-624+ ägare. Denna router fungerar inte med XBOX 360, solklart.
    Jag fick köpa en ny, DI-524 och den fungerar med en gång. Jag har varit inne på varenda forum angående denna router, så jag gav upp.

    Men nu fungerar det :-)

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har ett trådlöst nätverk baserat på Zyxel Prestige660 wireless. Försökte koppla upp xbox360 mot nätveket med D-link USB-dongle, xboxen vill inte känna av Installations-cd'n. Pratade med en "expert" på ON-OFF idag och gick därifrån med en Belkin wireless accespoint. Borde detta funka?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, jag brukar rekommendera att man använder en accesspunkt för att koppla t.ex. xbox trådlöst. Dom är sällan dyrare än andra alternativ, och man får oftast massor med extra funktioner i accesspunktens setup.

    Men jag hade nog valt en zyxel accesspunkt, trådlösa nätverk brukar ju ha diverse "turbo" funktioner som antagligen fungerar bäst om man håller sig till ett enda fabrikat
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för ditt snabba svar. För att vara på den säkra sidan vill jag beskriva min koppling än en gång. Jag vill med LAN-kabel koppla min xbox till Accesspunkten. Accesspunkten skall ersätta en besvärlig kabeldragning från ADSLmodemet/routern. Alltså: trådöst från routern till Accesspunkten, kabel mellan accesspunkten till Xbox. Du har nog rätt i att hålla sig till samma märke. Ett annat problem är att jag inte får xbox att läsa installationscd'n men det löser sig nog.............
    //Håkan

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du på allvar försöker få en XBOX att läsa en installationscd avsedd för PC tycker jag du skall ta dig en god natts sömn innan du fortsätter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Trådlöst nätverk med USB adapter för XBOX
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 13:32
  2. X-box i trådlöst nätverk.
    By Zelno in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 13:52
  3. Trådlöst Nätverk....
    By Slite in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 09:40
  4. Hjälp med trådlöst nätverk
    By philip.d in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 12:43
  5. Trådlöst nätverk
    By ElFeo2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 16:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •