Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: shadow of the colossus

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy shadow of the colossus

    mitt nya importerade shadow of the colossus fungerar inte. jag har v. 1.35 och har aldrig uppdaterat eller liknande... har aldrig haft problem med chippet tidigare. Kommer fler nya spel inte att fungera?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kan alltid komma spel som känner av om det sitter ett chip monterat. Isåfall måste man "patcha" bort skyddet. Piratkopior man hittar på nätet brukar ju oftast vara "patchade och klara". Så det kan vara så illa att originalspelet inte fungerar men piratkopian fungerar perfekt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det kan alltid komma spel som känner av om det sitter ett chip monterat. Isåfall måste man "patcha" bort skyddet. Piratkopior man hittar på nätet brukar ju oftast vara "patchade och klara". Så det kan vara så illa att originalspelet inte fungerar men piratkopian fungerar perfekt...
    Verkligen? Fan va hemskt, jag chippar ju min PStwo till största del för att lira importspel och slippa 50Hz. Borde inte en firmwareuppgradering till chippet kunna lösa det?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    är det inte därför man har avstägnings funktion....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    är det inte därför man har avstägnings funktion....
    Jo men han vill ju lira importspel, det går ju inte om han har en PAL-konsol och försöker lira NTSC-spel med chippet avstängt

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    hmm, det har du rätt i...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    men ladda ner spelet bara

    Du har ju faktiskt betalat för ett orginal fast i fel region.
    Så hur som helst tycker jag du har köpt dig rättigheterna till att använda ett ex av spelet varesej du importerat/laddat ner eller köpt i butik.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag hade nog försökt göra min egna backup av spelet och sedan patchat det. Lite strul kan det väll bli men det bör väll gå snabbare än att gå genom allt strul av att ladda ner spelet, eller?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går säkert snabbare att ladda ner spelet om man har lite fart på sitt internet :-) Iaf om man inte är van vid att hantera spelpatchar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    jag tog det från piratebay o det fungerade kanon utan patch.
    jag har aldrig behöft patch något jag brännt ut.
    till hdloader behövs det patchar ibland, o för att kunna spela online med brännda spel behövs det dnas patching, men bara för att spela ett kopia offline har jag ivf aldrig patchat nå iso fil innan bränning.
    Last edited by TPsys master; 2006-01-02 at 12:40.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Men KONSTIGT då om du laddat ner en release från piratebay....hade den inte varit patchadåklar så hade den "nukats" långt innan du sett den på någon fildelningstracker...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    hm... jag har lagt upp en del spel på piratebay som jag bara har rippat i ultraiso sedan packat i winrar.
    Min mening var inte o verka otrevlig, jag bara delar med mig av mina erfarenheter, det är allt.
    Jag har hört talas om antimod skydd på vissa spel, men har själv aldrig behöft patcha.
    finns det nån lista tro?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    jag får inte heller spelet att funka =/...tog det från piratbay och la in det på hdn men jag får inte igång det...måste jag patcha det?, och vart gör man det?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    fungerar inte till hdloader, ingen patch fungerar, det snackas om att det fungerar till toxic os, men det vet jag inte till 100%
    så det är bara o damma av brännaren och göra det på det gammla sättet...dvs skivor.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ååååå, jaja då är det väl bara att bränna då...vet nån vilket mode det ska va?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    menar du i ditt brännprogram? det är bara och ladda isofilen så väljer den mode själv.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vet redan att detta är en gammal tråd , men jag hadde samma problem och jag uppgraderade mit firmware till v. 1.75 och sen funkade spelet perfect + batman begins och alla andra oxå..

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang Shadow Of Memories
    By wilda in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 01:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •