Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Klarar att bränna spel men inte DVD-filmer...

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    21

    Question Klarar att bränna spel men inte DVD-filmer...

    Jag har försökt bränna en film i Nero som är packad som en ISO på en dvd, men det funkar inte. Brännandet går bra, men sen säger Xboxen att disken är "unknown", även min dvd-spelare ratar den och vill inte spela den.

    Försökte sedan bränna ett spel ISO på en dvd och det funkade och gick bra att köra. Samma sorts skivor, även denna gång i Nero.

    Filmen i sig funkar, packade upp den till 2 mappar (audio TS och video TS) och körde i XBMC och den spelar upp som den ska, men jag vill ju ha den på dvdn.

    Har jag missat nån elimentär inställning i Nero? Jag installerade om XP för en tid sedan och det är möjligt att jag sumpade inställningarna då.

    Ska det vara 9660+joliet eller endast 9660? Är det någon skillnad på inställningarna när det är film resp. spel? Borde ju inte vara det...

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jag hade också problem med det kommer jag ihåg... Jag tror det löste sig genom att jag använde programet dvd-decrypter istället för nero, googla lite så hittar du det nog. Om inte det fungerar kan du ju prova med en annan film, och se om problemet kvarstår. Du kan också använda dvd-decrypter för att läsa filmer och spel (endast brända tror jag dock)

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Det funkar inte att bränna spel - HJÄLP!
    By Supercharger in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 14:18
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  4. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  5. Bränna fler spel på en dvd
    By Mikael71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •