Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: egensinnigt problem

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0

egensinnigt problem

Har fått ett väldigt tråkigt problem med min playstation TWO efter bara två månaders användning som jag undrar om ngn initierad läsare eller eventuellt nån empatisk administratör skulle kunna hjälpa mig med.

Here goes... den är chippad med DMS4 Lite och har laserfix. Problemet? Läser inte DVD alls längre men klarar dock PS1-spel. Ok, jag vet vad ni tänker: Hans laser har gått sönder. Mitt dilemma är att jag undrar om det verkligen är svaret. Ni som har erfarenhet av att reparera en massa playstation 2 med trasiga linser: brukar inte en trasig maskin försöka läsa skivan lite först innan den ger upp för att sen konstatera att det inte finns ngn skiva i konsolen. Min stänger av hela maskinen samma sekund som den skall försöka boota upp DVD:n. Jag får en känsla av att det är något fel på själva bootsektorn i Playstation eller på dess moderkort eller ngt.

Mitt dilemma består i att jag inte vet om jag vågar investera i att få en ny laser installerad bara för att upptäcka att det inte alls var problemet och att det i själva verket var någonting annat. Detta hade bara störtat mig än djupare ner i fattigdomens grav. Då har jag en splitterny laser i min maskin till ingen nytta alls. Min fråga är alltså: brukar söndriga playstation 2 stanga av sig själv helt när man matar dem med en dvd? Har bränt på bra skivor (Fujifilm) på låg hastighet och inte märkt ngt tidigare, inga hackande filmsekvenser, ingenting.

Tacksam för all hjälp!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kanske är fel på laserfixen. Det är antagligen den som regerar och stänger av iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0

Tack för hjälpen, bara en fråga till...

Så en god idé hade varit att kolla upp laserfixen först? De maskiner som ni haft inne med trasiga linser brukar de stänga av sig själva direkt vid uppbootning? Tack för hjälpen förresten Hansi, uppskattar det verkligen. En laserfix är ju betydligt enklare och billigare att fixa än en ny laser.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, våra tekniker kolla laserfixen först, brukar faktiskt vara den som är problemet. Man kan ju även mäta resistansen över spolarna i lasern, är det korrekt resistans (= lasern oskadad) så är det bara byta laserfix så blir det bra sen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0

Återigen: tack

Tack så mycket för all hjälp, isåfall börjar jag med att kolla upp om det är laserfixen som inte fungerar som den ska (hoppas att det är det som är fallet) Du har varit väldigt hjälpsam, en sann medmänniska!

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0

laserfix

Om det är ett vanligt problem, det här med laserfixen, vilket laserfix rekommenderar ni att man installerar? Är ngt märke bättre än ngt annat?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi gillar den där comsoft slimfix v4 eller vad den heter som vi använder nu. Andra vi provat har varit jobbiga att montera, helt verkningslösa osv.

Liknande diskussioner

1. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  2. Gentooxx Problem
    By Uusijarvi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 23:44
  3. problem att spela upp vissa avi filer...
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 14:25
  4. Stora problem med min Xbox
    By don-m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 10:08
  5. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 16:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner