Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Kanske man inte behöver chippa..? Läs detta

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Luleå
    Respekt
    0

Kanske man inte behöver chippa..? Läs detta

Det här låter intressant!

Experience Xbox 360 Kiosk Demo Booting from DVD-R
    >> The PI group released an image of the disc containing game demos and videos that stores received from Microsoft to put in their Xbox 360 kiosks. According to the nfo Microsoft didn't sign the XEX for DVD_XBOX only, but it also boots from a DVD-/+R:
    YES YOU CAN BURN THIS ISO AND PLAY IT IN YOUR XBOX-360
    Microsoft left us with this blanket statement: "Xbox 360 retail kiosks have started arriving at retailers. Due to the nature of the distribution process, not all kiosks are hitting simultaneously, but are continuing to pop up in retailers across the country in the coming weeks.
    The kiosks are designed for a retail environment and feature game samples, game trailers and product information."

Team Pi leaves you with this Pillow statement: "It seems Microsoft was in such a hurry to get this stuff out that they forgot to set the media protection on this disc. This leaves hackers with the posibility to hack around with this disc that load from a normal DVDR5 backup! - Team Pi also notes that the all datafiles on this disc isn't signed in any way, and will allow for extensive modification for producing exploits to further our efford to hack this box!"

Playable (hackable) games [demos] on this disc: Call of Duty 2, Hexic, Kameo, King Kong.
    Also includes lots of game and accessory demos in video format. Nothing ripped, just foreign videos were downsampled to fit onto a normal DVDR5!

SPECIAL NOTE
    YES you can run this! Burn the iso, put it into your xbox and be very amazed... Next, think of the posibilities of hacking this little demo disc that we might start running code on the retail xbox 360's !
    So the second task is done. We hope this encourages all hackers, coders and crackers out there to take up the challenge.
    Enjoy!

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Det där stämmer inte. .xex filen är signerad fast utan media flaggan. Dvs det är tillåtet att köra filen på en bränd skiva. Detta visste vi redan tidigare då det är på samma sett man kan ladda ner xbox1 emulatorn och bränna den på vanlig dvd-r. Inget nytt mao. Tyvärr hjälper det inte oss att köra spel eller applikationer som inte är signerade av microsoft.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    typiskt Team PI (Team PEE<för piss>).... Dom kommer med "nyheter" som redan är aktuella sedan 2 månader tillbaks... samma sak som med "dump extractor"... Detta team snackar bara bullshit:O
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    2 saker är iaf nya med denna release.

1. Demot av CoD2 finns inte på xbl men på dvd'n.

2. Tydligen ska man kuna ersätta hd filmen i wmv format med din egen hd wmv fil och spela den i din xbox. På så sätt slipper man krångla med windows media center. (Obs, jag har dock inte prövat detta själv, men många säger att det fungerar.)

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    2 saker är iaf nya med denna release.

1. Demot av CoD2 finns inte på xbl men på dvd'n.

2. Tydligen ska man kuna ersätta hd filmen i wmv format med din egen hd wmv fil och spela den i din xbox. På så sätt slipper man krångla med windows media center. (Obs, jag har dock inte prövat detta själv, men många säger att det fungerar.)
    coolt testade just och det fungerar
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    har ju kommit en relase till? fattar inte vad den är till riktigt men dom hävdar att den är till 360n.. orkar inte agaera mig i de än

namnet på rellen är iaf Selfboot Util READNFO XBOX360-L0sMaN0L0S

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Den där funkar inte alls. Det är spanska 1:a april idag så det släpptes massa skit som inte fungerar idag

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Jo jag vet hehe... såg de sekunden efter jag skicakde och orkade inte ändra inlägget

Liknande diskussioner

1. Hjälp mig med en xbox360 setup!
    By slowlife in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 14:46
  2. Xbox dvd:n behöver man dvd fjärr lr inte?
    By Mange_89 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 19:56
  3. Hur läggar man in Evolution X Dashboard?
    By vairuz in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 11:34
  4. Toca Race Driver 2, hur får man igång detta?
    By kotten33 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 17:47
  5. Bränna i mode1?
    By Jurke in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 09:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner