Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Så här installerar du mediaspelaren i MI

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20

    Lightbulb Så här installerar du mediaspelaren i MI

    I denna utgåva har jag valt att köra med SMS mediaspelaren eftersom den nu är med flera hästlängder bättre än reality media player.

    så ladda ner denna fil och följ instruktionerna.

    sms 1.5 iso för matrix infinity Manager
    http://web.comhem.se/~u73705004/SMS-...nf-install.rar

    glöm inte att bränna i låg spinn på cd'n.

    Om du vill kunna skicka filmer/streama genom ditt nätverk till din ps2a så använd radhost tillsammans med SMS.

    RadHostClient 1.5
    mirror 1http://home.casema.nl/eugene_plotnik...tClientSMS.rar
    mirror 2 http://web.comhem.se/~u73705004/RadHostClientSMS.rar

    Info om hur man får stremning/överföring att fungera med radhostclient finns i psd filen bifogad i SMS-matrixinf-install.rar
    Last edited by TPsys master; 2005-12-28 at 17:29.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av TPsys master Visa Inlägg
    I denna utgåva har jag valt att köra med SMS mediaspelaren eftersom den nu är med flera hästlängder bättre än reality media player.

    så ladda ner denna fil och följ instruktionerna.

    sms 1.5 iso för matrix infinity Manager
    http://web.comhem.se/~u73705004/SMS-...nf-install.rar

    glöm inte att bränna i låg spinn på cd'n.

    Om du vill kunna skicka filmer/streama genom ditt nätverk till din ps2a så använd radhost tillsammans med SMS.

    RadHostClient 1.5
    mirror 1http://home.casema.nl/eugene_plotnik...tClientSMS.rar
    mirror 2 http://web.comhem.se/~u73705004/RadHostClientSMS.rar

    Info om hur man får stremning/överföring att fungera med radhostclient finns i psd filen bifogad i SMS-matrixinf-install.rar

    OBS första länken http://web.comhem.se/~u73705004/SMS-...nf-install.rar funkar inte men jag ska se när jag har tid å göra en hemsida om hur man installerar Simpel Media System's på olika sätt å hur man lyckas streama från datorn till Playstation 2 / Playstation two med radhost SMB funktionen har jag alldrig prövat mig på därför kan jag inte heller visa eller säga hur det funkar

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16

    Exclamation Nu så

    Hej alla människor nu har jag gjort ett första utkast utav hemsidan detta gick väldig fort där av att allting inte är som det kanse borde vara men det är en bra början ska fortsätta när jag har tid med resten. Hoppas detta hjälper er som inte förstår hur riktigt Ni ska göra OBS!!! denna hemsida är inte speciellt gjord för att installera SmS Player på Ps2 / Ps Two som har Matrix Infinity utan detta kommer vara mer allmänt om olika program hur man gör för vissa saker å hur man löser olika problem som finns.
    http://homebrew.rar-network.se/
    Last edited by Dynamit; 2010-05-27 at 21:24. Anledning: Ändrat till ny länk som stämmer

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Inga länkar funkar och sidan e de också fel på.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    vadå funkar inte min hemsida?? får titta på det då tar det så fort jag kan idag .. ber så mycket om ursäkt.


    =========================EDIT===================== ====

    märker nu att inte länkarna funkar med firefox men det funkar med Internet Explorer. plus att den biten står redan på hemsidan...
    Last edited by Dynamit; 2009-01-19 at 00:41.

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Dynamit Visa Inlägg
    vadå funkar inte min hemsida?? får titta på det då tar det så fort jag kan idag .. ber så mycket om ursäkt.


    =========================EDIT===================== ====

    märker nu att inte länkarna funkar med firefox men det funkar med Internet Explorer. plus att den biten står redan på hemsidan...
    jo ja men ja hitta ingen länk till sms player iaf, och texten slutar lite konstigt i en del, ska ge screen shot:


  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av arebokert Visa Inlägg
    jo ja men ja hitta ingen länk till sms player iaf, och texten slutar lite konstigt i en del, ska ge screen shot:

    ok jaha du menar den biten jag ska fixa det när jag ahr tid å jag ska fixa en länk till sms player'n jag lovar gör det imorgon bitti om jag hinner

  8. #8
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Dynamit Visa Inlägg
    ok jaha du menar den biten jag ska fixa det när jag ahr tid å jag ska fixa en länk till sms player'n jag lovar gör det imorgon bitti om jag hinner
    fortfarande inga länkar...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dynamit har nog inte hunnit ännu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Nej jag har inte hunnit pga. att jag har haft fullt upp men jag lovar jag gör det nu på engång.

    ===================EDIT===================

    jag måste göra om hela arbets mallen då nått verkar gått galet men uppdaterar ny information fort som möjligt
    Last edited by Dynamit; 2009-01-24 at 23:09.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vart hittar jag och kan ladda ned den skit filen?
    SMS-matrixinf-install.rar

    alla länkarna är ju mer döda än elvis himself..

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av zoimaster Visa Inlägg
    Vart hittar jag och kan ladda ned den skit filen?
    SMS-matrixinf-install.rar

    alla länkarna är ju mer döda än elvis himself..
    När jag har tid så ska jag göra en film som förklarar hur man installerar på Playstation 2 med ide hårdisk om man nu har en sån. Å det är med matrix infinity manager kan jag inte i huvud taget säga eller skriva om. Men jag ska visa hur man kan installera sms player på ide hdd på ps2:a å hur man kan använda ulanch eller annat för att starta sms player ifrån usb minne usb hdd å minneskort. men det blir sånt vid tid. å just nu är jag sjuk.
    PS!!! När jag har tid så ska jag lägga ut radhost å sms player också på min hemsida.
    datum då detta skrevs 2009-02-09.
    Last edited by Dynamit; 2009-02-09 at 10:57.

  13. #13
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Dynamit Visa Inlägg
    När jag har tid så ska jag göra en film som förklarar hur man installerar på Playstation 2 med ide hårdisk om man nu har en sån. Å det är med matrix infinity manager kan jag inte i huvud taget säga eller skriva om. Men jag ska visa hur man kan installera sms player på ide hdd på ps2:a å hur man kan använda ulanch eller annat för att starta sms player ifrån usb minne usb hdd å minneskort. men det blir sånt vid tid. å just nu är jag sjuk.
    PS!!! När jag har tid så ska jag lägga ut radhost å sms player också på min hemsida.
    datum då detta skrevs 2009-02-09.
    '

    Går de över huvud taget att installera sms player på matrix infinity manager? Är matrix infinity manager bara skit som de inte går att installera nåt på, för de har ja inte lyckats med iaf.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av arebokert Visa Inlägg
    '

    Går de över huvud taget att installera sms player på matrix infinity manager? Är matrix infinity manager bara skit som de inte går att installera nåt på, för de har ja inte lyckats med iaf.
    allting går bara man vill

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lyckats installa sms nu

    Hej,

    jag har lyckats installa sms player på mitt minneskort nu
    jag kör matrix infinity kortet.

    fungerar ypperligt. (tog en stund och många försök dock, men nu fungerar alla xvid rullar och även subs fungerar som det skall)

    om ni vill ha en utförlig guide på hur jag lyckades.
    så maila mig.

    eller så drar jag upp en väldigt enkel guide inom kort.

    mvh

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej! Jag skulle uppskatta om du kunde skicka denna guide till mej då ja behöver den så ypperligt!

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Jag ska när jag får tid å ha ork att dra upp sidan med bättre å mer nogran information på min hemsida. jag ber om ursäkt att det inte har hänt nånting på bra tag men jag har haft fullt upp. ska se om jag gör nånting i helgen kanse kanse inte.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16

    Post

    ber om ursäkt att jag inte har hållit på med hemsidan men nu ska jag sätta fart så fort jag kan. Förhoppnings vis redan imorgon Onsdag och då kommer jag göra så man kan registrera sig och skriva och lite annat själv dock kommer det vara så att det måste kollas genom så det är seriösa guider och information. Dom som sköter sig och hjälper till bra kommer få olika ansvarsområden.

    ================================================== =========

    länken är http://homebrew.rar-network.se jag kommer försöka göra sidan betydligt snyggare och sådär men nu går det ju i alla fall framåt ju :P
    Last edited by Dynamit; 2010-05-27 at 20:53. Anledning: Lägga till länk

  19. #19
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Dynamit Visa Inlägg
    ber om ursäkt att jag inte har hållit på med hemsidan men nu ska jag sätta fart så fort jag kan. Förhoppnings vis redan imorgon Onsdag och då kommer jag göra så man kan registrera sig och skriva och lite annat själv dock kommer det vara så att det måste kollas genom så det är seriösa guider och information. Dom som sköter sig och hjälper till bra kommer få olika ansvarsområden.

    ================================================== =========

    länken är http://homebrew.rar-network.se jag kommer försöka göra sidan betydligt snyggare och sådär men nu går det ju i alla fall framåt ju :P
    Hej. Nu har jag gjort Guide på hemsidan för Radhost Konfigurering och Fakta nu e det bara hur man ställer in SmS Player kvar men får vänta tills jag kommer hem då Ps2 står hemma och mig är ute på landet. Ni får gärna registrera er på hemsidan och skriva vad ni ska göra guide för på min hemsidas forum.

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Dynamit_bärbara Visa Inlägg
    Hej. Nu har jag gjort Guide på hemsidan för Radhost Konfigurering och Fakta nu e det bara hur man ställer in SmS Player kvar men får vänta tills jag kommer hem då Ps2 står hemma och mig är ute på landet. Ni får gärna registrera er på hemsidan och skriva vad ni ska göra guide för på min hemsidas forum.
    Ber om ursäkt att sidan ligger nere jag får skärpa mig jag ska lösa så filerna finns att tillgå har nog snart tid att göra och fixa hemsidan.

Liknande diskussioner

  1. Ny på det här med chip...
    By Sleggh in forum Xenium Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-19, 13:23
  2. kan man chippa en sån här?
    By Trinity in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-26, 10:39
  3. Nollställa Mediaspelaren
    By Skevast in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-04, 10:28
  4. Går det här bra om jag gör så här?
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 14:31
  5. Till er som jobbar här igen
    By napalm in forum Dreamcast - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-31, 15:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •