Jimmandx hur gjorde du för att få de till att funka!? du måste säg det! har försökt fatta hur man gör.. men fattar inte.. har samma fel det med bios 1001, säg vad var det som du gjorde? för du var väl pro? :P Your our last hope...kliché
Jimmandx hur gjorde du för att få de till att funka!? du måste säg det! har försökt fatta hur man gör.. men fattar inte.. har samma fel det med bios 1001, säg vad var det som du gjorde? för du var väl pro? :P Your our last hope...kliché
Hittade ett ställe där man kan få info om att installera rätt bios som behövs för att få igång pcsxbox emulatorn ...http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/192464
Har du fått igång det då? Isåfall hur fungerar det? Borde hacka en del tycker man...
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Jag kör på min hederliga PS1 SCPH-7502 (tjockis, ingen j*vla psone) och till den har jag Action Replay kloss i baksidan... MKT nöjd! Ingen ps1 emulator som heter bleem slår den!
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Öhhm, kan du utveckla det där lite kanske blixten?
Jag kör mina ps1 spel på min ps1'a (chippad förstås) och i den har jag också en fuskenhet som man stoppar in baktill (snusk ) och ingen ps1 emulator klår den.... Det var det jag ville få fram....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Installerade pcsxbox v.18 i min xbox, lade in Rayman.iso (ps1) i rätt mapp men fick det inte att fungera alla fall, för iso ska väl xboxen kunna läsa va? eller måste det vara i bin,cue?
Kan det vara någon inställning i pcsxbox som avgör om det skall fungera eller är det helkört
Tacksam för svar
det funkar inte för mig
har ett par nintendo 64 roms i formaten .Z64 eller .V64. Jag har bytt namn på dem till kortare, lagt in dem i F:/GAMES/ROMS och i F:/Apps/Emulators/n64/Roms/. Emulatorn som jag vill använda är surreal 64.
Problemet är det att jag inte hittar några spel med den. Inga spel dyker upp i början och jag kan inte hitta nån knapp för att ladda romsen i emulatorn :/ Ingen som vet vad felet kan vara?
Varför har du lagt dem på två olika ställen??
Om du vill använda surreal 64 lägg dem i roms mappen under surreal.
Förmodligen under F:/Apps/Emulators/surreal 64/Roms/ så som du beskriver det. Mina emulatorer ligger direkt under F, så där är sök vägen F/emulators/surreal 64/roms.
Men det vet du ju bäst själv var din surreal mapp ligger.
Fick med surreal 64 när jag instalerade evox. Eftersom jag inte hittar nån mapp under emulatorer som heter surreal 64 så testade jag med n64. Eftersom det inte fungerade la ja dem under GAMES roms men det fungerade inte heller.
Om jag inte minns fel så måste man också trycka på ngn uppdatering inne i surreal, tryck på den cirkelrunda pilen längst ner till höger inne i surreal så att din spel lista uppdateras. Nu ska spelen komma fram om du har lagt dem i rätt mapp.
Har testat att rycka på alla möjliga knappar utan framgång, men kan försöka igen.
Du får helt enkelt leta noggrannare och lägg dem i surreal mappen.
Jag har också evox, men min emulator mapp ligger direkt under F, kolla där igen.
Har ingen surreal mapp fast jag har emulatorn, bara N64 :/
Men har du emulators direkt under F??
Ja det har jag.
Men innan har du skrivit att du rotat runt i F/Games... och F/apps... inte i F/emulators där din surreal mapp bör ligga.
Aha menar du så. Nej jag har ingen mapp som heter Eumulators direkt i F:/ utan min emulator mapp hittar jag i apps.
Du vet det skadar ju inte att läsa guiden som du svarar på...
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25584
Måste missat den delen :P Sorry ;D
Problem med "uaex [Amiga]".
Tänkte ha lite nostalgikväll och spela Gods från AMIGA.
Laddade hem båda diskarna (Gods_Disk01.adf och Gods_Disk02.adf), petade ner dem i boxen med ftp, startade emulatorn, sa till den att läsa filerna och väntade.
Vad hände sen? Jo, den öppnade upp "splashen" och sen funkade det inte mer.
Kunde inte klicka på ngt och starta upp själva spelet.
Jag fick en startsida och sen var det slut.
AMIGA är en joystick/keyboardbaserad spelmaskin. Kan jag ens spela med xbox-kontrollen?
Nu har jag ett litet problem här, har fått över surreal 64 till xboxen, fixat ini filen så spelen syns MEN jag kan inte röra pilen o välja spel eller nåt. Så vad kan vara fel?
Har du original kontroll?
Om det inte fungerar så har det betydelse :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
trött jag blir, funkar ju med allt annat jue...men det är inget man behöver ställa in i nån fil eller så då?
Man har ju en trådlös kontroll av en viss andledning
Prova med en original kontroll och kolla om det fungerar.
Bookmarks