Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Magic Switch

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Magic Switch

    Magic Switch används för att kunna använda Swap Magic bootskivor på ps two "slim".

    Här är några bilder på hur monteringen ser ut.
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    24
    Var det inte ett tag sen denna vara kom i i sortimentet??
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, men det var någon som behövde bilder för att förstå hur man använder den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag kan inte lägga in 3.e delen. platsen är blockerad

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När jag ändå är i den här tråden... slimtoolvarianten vi skickat senaste tiden är den som beskrivs på www.swapset.com
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    How to install swaptool pro v2.0 on a slimline ps2

    My switch came with absolutely no instructions and the link mentioned in this thread provides no instructions for the swaptoolpro v2.0 and the link provided gives no instructions. I did some extensive searching and found this .jpg file which explain how to install it. It depends on which version slimline you have, but I was able to get mine working using pieces A and B. I hope this helps you and Im sorry my post is in English.
    Attached Images Attached Images

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Yes, that picture is the instructions from the website linked to in the post prior to yours :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Nån som vet hur man ska installera swaptoolpro v2.0? Har följt instruktionerna från swapset.com men det hjälper inte. Den lilla plastdelen som ska sitta över sensorn i fronten hoppar bara ur hålet när jag släpper den. Vad ska jag göra?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Magic Switch används för att kunna använda Swap Magic bootskivor på ps two "slim".

    Här är några bilder på hur monteringen ser ut.
    Mina delar ser inte ut ens i närheten av de där o ja fattar inte vilken del som ska sitta på vilken plats...

    Ja har fått 2 bitar som ska sitta på plats 3 o ingen som ska sitta på plats 2..
    Last edited by Tobaunta; 2007-07-11 at 18:36.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    meeeeeen, sådär ser ju ingen av mina bitar ut, jag fattar inte alls hur dom ska sitta

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    okej, nu har jag fått dit bitarna, fast det funkar inte ändå, den säger bara att " not a valid ps2 disc" några ideér?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    jag har ett playstation 2 (inte Slim) där luckan har fastnat, fungerar inte dessa verktyg på mitt playstation? Vad kan jag göra?

Liknande diskussioner

  1. Olika PS2 versioner etc. (Swap Magic 3.6 Plus?)
    By RaidSoft in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 15:11
  2. Magic switch eller Fliptop
    By Blixten100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 18:57
  3. Slutspelet på live me moddade/chippade boxar, switch el ingen switch.
    By Morphem in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 12:39
  4. Magic 3 Switch
    By AcidZ in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 19:02
  5. samma lödställen på magic 3 å magic 3.1?
    By GoBiE in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 09:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •